מציאות הבורא – סיכום ההוכחות.
הפרק הזה הוא רק סיכום כללי ביותר, של עיקרי הדברים שנאמרו בפרקים הקודמים.
בפרק הזה אני רוצה לסכם באופן כללי את הראיות העיקריות למציאות הבורא. חלק מהראיות המוצגות להלן הם ראיות פילוסופיות עמוקות, שלא כל אחד יכול להבין, וחלקם דברים פשוטים וברורים.
א. עצם מציאות החומר והאנרגיה מוכיחה על בורא. אם החומר והאנרגיה היו ממלאים את כל הקוסמוס, היה מקום לטעון שהם מחויבי המציאות. אבל היות ויש בקוסמוס חללים ריקים לרוב, אם כן החומר אינו מחויב המציאות. וכל דבר שאינו מחויב המציאות צריך סיבה בכדי להיות. במילים אחרות אפשר לומר שכמות החומר – אנרגיה מוכיחה את מציאות הבורא, כי לולי הבורא, או שהחומר היה ממלא את כל המציאות, או שהחלל היה נותר ריק.
ב. ראשית המפץ מחייבת גורם חיצוני תבוני. חומר בלתי תבוני אינו לנוע ולא להיווצר יש מאין ללא שגורם חיצוני יניע אותו. רק גורם תבוני יכול לצאת בתנועה שאיננה נובעת תנועה קודמת.
ג. מציאות התודעה מוכיחה על מציאות על פיזית. אפשר ליצור מחשב עם יכולות מרשימות, אבל אי אפשר ליצור מחשב בעל תודעה, שכאשר מכים אותו זה באמת יכאב לו.
מציאות על פיזית שקשורה בגוף מעלה את השאלה הבאה – מי קושר אותה בגוף החומרי, שלכאורה אין לו שום קשר לגורם רוחני. וכיצד כאשר נוצרת הפריה שהיא תופעה חומרית לחלוטין נוצרת איתה מציאות רוחנית.
ד. מורכבותו העצומה של עולם החי והצומח מוכיחה על גורם תבוני שתכנן אותה. כשם שהבית מעיד על הבנאי כך העולם מעיד על בוראו, אמרו חכמינו.
תורת האבולוציה ניסתה לענות על שאלה זו, אך נכשלה כישלון חרוץ. היא אינה מצליחה לבאר אפילו את היווצרותו של חלבון אחד קטן. זו הסיבה העיקרית לכך שאחוז התמיכה בתורת האבולוציה נמצא בירידה מתמדת, לפי כל הסקרים.
ה. כל ההוכחות על תורה משמים, שבהם נעסוק בהמשך, מוכיחות גם על מציאות הבורא.
ו. מוות קליני וסיאנסים, זה סוג ההוכחות השנאוי עלי ביותר, אבל אין מה לעשות, זו אמת לאמיתה, עם מיליוני עדים בעולם כולו.