המפץ הגדול – הסיוט הנורא של האתיאיסטים
אם נתבונן על הנושאים החביבים על אתרי המדע הפופולאריים, נראה שהם יותר מעדיפים לעסוק בשאלות כמו צבע הפרפרים בגינאה החדשה, או בסילופו של קטע תנ"ך מזדמן, מאשר לעסוק בשאלת השאלות, השאלה הקשה ביותר שניצבת היום לפתחו של המדע. כיצד ומדוע החל המפץ הגדול.
הבה נתבונן למשל בערך "המפץ הגדול" בוויקפדיה. ערך צנוע למדי, ביחס לנושא כל כך מרכזי כמו המפץ הגדול. כמה שורות עלובות, וזהו. זה הכל? זה כל מה שיש לכם לומר על המפץ הגדול? ולמה למשל בערך אבולוציה יש חומר בערך פי עשר? למה? זה נראה כאילו מנסים להסתיר מאיתנו משהו. זה נראה כאילו החונטה השלטת בויקיפדיה, זו ששומרת בקנאות על אופיו של האתר,היא מצדה הייתה מעדיפה לוותר לגמרי על הערך המעצבן הזה. ערך שעלול חלילה לעורר אנשים לשאול שאלות חסרות טעם, כמו השאלה הפשוטה, למה, אבל למה, החל התהליך הזה ששמו המפץ הגדול? השאלות האלו אינם חוקיות. הם כנראה סותרות איזו שהיא מדיניות מסתורית של החונטה.ומכיוון שלהתעלם לגמרי זה בלתי אפשרי, החליטו לכתוב כמה מילים, ולברוח מהר, לפני שישאלו שאלות מיותרות.
גם בשאר אתרי המדע הפופולרי, אם תחפשו מידע על אבולוציה תמצאו מיד ים של חומר. שיקרי, מסולף, אבל חומר. אבל אם תחפשו מידע על ראשית המפץ הגדול, תאלצו לעשות חיפוש גדול, עד שתמצאו אי שם בתחתית האתר, שתי כתבות עלובות, מאיזה מדען זוטר, אי שם בקוסמוס.
מה זה? מה מסתתר פה?
ובכלל, הפלא הגדול הוא איך יתכן שבויקיפדיה בעצמה, איש לא טרח לכתוב את שאלת השאלות, החידה הגדולה שעומדת מאחורי היקום כולו. הרי גדולי המדענים עסקו בה? אז מה אם לא היו להם תשובות. אז מה אם הם בעצמם כותבים שזה מזכיר להם משהו מהכיוון התיאולוגי. מה זה פה, רוסיה? סטאלין? פראוודה?
הרי אם נשים את כל השאלות הפתוחות של המדע בצד אחד, ואת השאלה הזו בצד השני, אין ספק שזו שאלה הרבה יותר כבידה מכל השאלות האחרות גם יחד. השאלות האחרות באות אחרי. אחרי שיש יקום, ויש חומר ואנרגיה, אז יש הרבה שאלות. אבל איך אפשר לעבור בשתיקה על השאלה הבסיסית ביותר. מאיפה נוצר הכל?
אז מה האמת?
האמת היא שמאחורי כל ים המלל שנשפך סביב סיפור המפץ, מסתתרת האמת הביישנית. מאחורי כל מסע השקר הגדול, מסתתר דבר אחד ויחיד. אצבע אלוקים.
אין שום הסבר רציונלי למפץ הגדול. המפץ הגדול סותר את כל חוקי הפיזיקה עד האחרון שבהם. רק מי שעומד מעל לחוקי הפיזיקה, הוא לבדו יכל ליצור את המפץ הגדול. רק מי שיצר את חוקי הפיזיקה, הוא לבדו אינו כפוף להם.
על פי המפץ הגדול, כל המסה שביקום הייתה מרוכזת בנקודה אחת, חסרת מימדים, ואז, משום מה, הכל החל לזוז. למה? לכבוד מה?
יש כאלו שחושבים שהשאלה היא למה זה לא קרה שתי דקות קודם. לא, זו טעות. השאלה האמיתית היא הרבה יותר יסודית. השאלה היא מה גרם לזה לקרות, ואסביר את דברי.
בעולם שבו אנו חיים, אין שום דבר שמשתנה, בלי תהליך של סיבה ומסובב. אם למשל נראה כסא שעומד בנקודה מסוימת, ופתאום נראה אותו זז שני מטר, יהיה ברור לכולנו, שמשהו גרם לו לזוז. אולי רוח, אולי חתולה, משהו. אף אחד לא יעלה בדעתו שהכסא זז סתם. מה יש? למה לא? סתם. אז כסא לא זז לבד, ויקום שלם זז לבד?
ומה אומרים האתיאיסטים? הם שותקים? לא ולא.
הנה מה שהם אומרים. לראות ולא להאמין.
"הדעה הרווחת היא, שעל פי היחסות הכללית, הכל, כולל הזמן, התחיל במפץ הגדול. לכן פשוט לא הגיוני לשאול מה היה כאן לפני"
"היחסות הכללית רואה במפץ הגדול סינגולריות, מה שמעיד כי התיאוריה עצמה מאבדת משמעות כאשר אנו מנסים להציב שאלות."
מי שמנסה לטייח את השאלה הזו בעזרת הטיעון שלפני כן לא היה כלום, עושה את שגיאת חייו. הוא בורח מהמקק ופוגש את הנמר.
אם עד עכשיו השאלה הייתה מדוע החל החומר לנוע ולהתפשט, עכשיו השאלה חמורה שבעתיים. כעת השאלה היא מדוע נוצר הזמן? (ומדוע נוצר החומר, אם נאמר שזו הייתה בריאה יש מאין)?
לא יעזור שום דבר. כל הררי הדיס אינפורמציה, כל מכונת התעמולה הרעשנית, כל תמונות הפוטומונטאז' המגמתיות, לא יצליחו להשתיק את הזעקה האילמת, העולה ופורצת מבין השמים זרועי הכוכבים שמעל ראשינו. הזעקה שמהדהדת אלפי שנים, בין מרחביו האינסופיים של היקום. שאו מרום וראו מי ברא אלה.
תהלים פרק ח
(א) לַמְנַצֵּחַ עַל הַגִּתִּית מִזְמוֹר לְדָוִד:
(ב) ה' אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם:
(ג) מִפִּי עוֹלְלִים וְיֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז לְמַעַן צוֹרְרֶיךָ לְהַשְׁבִּית אוֹיֵב וּמִתְנַקֵּם:
(ד) כִּי אֶרְאֶה שָׁמֶיךָ מַעֲשֵׂי אֶצְבְּעֹתֶיךָ יָרֵחַ וְכוֹכָבִים אֲשֶׁר כּוֹנָנְתָּה:
(ה) מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ וּבֶן אָדָם כִּי תִפְקְדֶנּוּ:
(ו) וַתְּחַסְּרֵהוּ מְּעַט מֵאֱלֹהִים וְכָבוֹד וְהָדָר תְּעַטְּרֵהוּ:
(ז) תַּמְשִׁילֵהוּ בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ כֹּל שַׁתָּה תַחַת רַגְלָיו:
(ח) צֹנֶה וַאֲלָפִים כֻּלָּם וְגַם בַּהֲמוֹת שָׂדָי:
(ט) צִפּוֹר שָׁמַיִם וּדְגֵי הַיָּם עֹבֵר אָרְחוֹת יַמִּים:
(י) ה' אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ: