קריסת מפלגת העבודה - עוד טיטוס שוקע בתהום הנשיה

מאת: הדוס | 18/01/2011 אקטואליה

ממרומי האולימפוס שיחרר בן גוריון את ההצהרה הבאה - "עוד 30 שנה יהיו חרדים רק במוזיאונים." מי שהולך ומתקרב בצעדי ענק אל המוזיאון זה דווקא בן גוריון השחצן, הוא ומפלגתו, דיעותיו ומורשתו.

הציבור הישראלי עומד בימים אלו נדהם מול קריסתה המתמשכת של מפלגת העבודה. מזה שנים ארוכות סובלת מפלגת העבודה ממחלה כרונית, שהולכת ומדרדרת את מצבה. טובי הרופאים גוייסו לטובת החולה החשוב, העיתונות כולה מייחלת לרפואתה של המפלגה ההיסטורית הגוועת. אבל שום דבר לא עוזר, מצבה של אותה תנועה ששלטה במדינת ישראל עשרות שנים בשלטון עריצות רודני, הולך ומדרדר עד עברי פי פחת. בימים האחרונים נכנס החולה למצב אנוש, כשהוא מונשם ומורדם, ומצבו האומלל מעורר רחמים. במערכות העיתונים ובאתרי הלדשות התחילו הספדנים לכתוב מאמרי הספד נרגשים לנפטר המיתולוגי.

לציבור יראי האלוקים במדינת ישראל ולתורתינו הקדושה יש חשבון דמים ארוך עם התנועה הטמאה, המשוקצת והארורה. מי שלא יודע את ההיסטוריה של הציונות ושל מדינת ישראל איננו יודע להבחין מה ההבדל בין מפלגת העבודה לשאר המפלגות החילוניות. גם יתר המפלגות החילוניות אינם מתנהלות על פי דעת תורה, ודמויותיהם של רבותינו אינם מעטרות את כותליהם. אבל, מי שיודע את ההיסטוריה יודע מה זה מפלגת העבודה. המפלגה הזאת היא אבי אבות הטומאה, זו המפלגה שחרתה על דגלה את המרד במלכות שמים. זו התנועה שהוציאה את ילדי טהרן לשמד רוחני באכזרויות נוראה. אנשי מפא"י המיתולוגית ימח שמם וזכרם הם אלו שגזרו לתימנים את הפיאות, והכריחו אותם בכפיה ואיומים לשלוח את לדיהם לחינוך חילוני. הם ורק הם גרמו לבני עדות המזרח לפרוק מעליהם עול מלכות שמים. הם הקימו את עליית הנוער ושלחו את העולים הצעירים אל הקיבוצים רחמנא ליצלן, לאכול חזיר ולחלל שבת, לפרוק מעליהם כל זיק של אמונה. בכל ההיסטוריה של עם ישראל, מאז חורבן בית ראשון, לא קמה תנועה כזאת שחרטה על דגלה את המילים "הס כי לא להזכיר בשם השם". לא הייתה תנועה ששמה לה למטרה למרוד בקדוש ברוך הוא.

אין בליבי גרם אחד של רחמים על אותו עמלק רוחני ששוכב על ארס דווי. עם ישראל כבר מלומד ברודנים כאלה ואחרים, שחשבו שיצליחו להילחם בתוכנית האלוקית, ומצאו את עצמם בפח האשפה של ההיסטוריה.

לפני חמישים שנה, בן גוריון היה על הגובה. ממרומי האולימפוס שיחרר בן גוריון את ההצהרה הבאה -

"עוד 30 שנה יהיו חרדים רק במוזיאונים." (ויקיציטוט)

חלפו מאז לא שלושים שנה, אלא חמישים שנה. הציבור החרדי איננו נמצא במוזיאונים כלל וכלל. הערים החרדיות שוקקות חיים צעירים ורעננים, ואילו מי שהולך ומתקרב בצעדי ענק אל המוזיאון זה דווקא בן גוריון השחצן, הוא ומפלגתו, דיעותיו ומורשתו.

בן גוריון אמר -

"לא הרבנים יקבעו."

חמישים שנה אחרי, והרבנים אכן קובעים גם קובעים. הרבה שך זצ"ל הוא היה זה שהוריד את מפא"י מהשטון על ידי הכניסה לקואליציה של בגין, והוא זה שהכשיל את התרגיל המסריח שמנע את חזרתו של השמאל לשילטון. מי שהפסיק לקבוע זה בן גוריון וממשיכי מורשתו שהצליחו להמאיס את עצמם על רוב מכריע מהציבור בישראל.

יתר המפלגות החילוניות, גם אם אינם צדיקים גדולים, הם לפחות לא חרתו על דגלם את המלחמה במלכות שמים, והאתאיזם לא היה נר לרגלם. הם לא בזו לעבר המפואר של עם ישראל כמו שאמר בן גוריון בציטוטים הבאים -

"הגלויות המתחסלות והמתכנסות בישראל אינם מהוות עדיין עם, אלא ערב רב ואבק אדם, ללא לשון, ללא חינוך, ללא שורשים, הפיכת אבק אדם לאומה תרבותית היא מלאכה לא קלה."

ובדמדומי החמה, עם שקיעתה של הגדולה שבמשנאי התורה, נברך בשם ומלכות -

"ברוך שעקר עבודה זרה מארצינו".

תגובות

תגובה

עבודה | 18/01/2011 16:01:15

אנני תומך מפלגת העבודה אבל עדיין לא רוצה לראות בהעלמותה מהנוף הפוליטי אומר לך רק זאת ללא האנשים המשוקצים האלו סביר להניח שהיתה ללא מדינה וומחכה למשיח באירופה ללא המשוקצים האלו לא היה עולם הישבות צומח לממדים שלו כמו היום אם האיתה באירופה או באמריקה האיתה עובד לפרסתך ולא ניסמך על המשוקצים
ללא המשוקצים שהקימו מדינה משגשגת מבחינה מדעית כללית הינו היום לפי תפיסתך כולם לומדי תורה בישיבות והכל היה יורד מן השמים קצת צניעות החרדים לא תרמן כלום לפיתוח המדינה ולשיגשוגה מי שעושה זאת אלו תומכי מפלגת העבודה וכבר נאמר בנפןל אויביך אל תישמח

תגובת הדוס: ללא המשוקצים מייסדי המדינה, לא הייתה שואה, כי הם גרמו לה בכוונה, וממילא היו קהילות יהודיות עצומות גם בארץ וגם בחו"ל.

מפלגת העבודה גרמה לשואה?!

בן אדם | 19/01/2011 01:37:59

השינאה לכל דבר שאינו אתה העבירה אותך על דעתך?
עלעל בדברי חכמים ממך ונסה להיזכר למה גרמה שינאת חינם.
נסה לראות מבעד לכעס ונסה להיזכר מה תיתן לנו אהבת חינם.

תגובת הדוס: אולי כדאי שגם אתה תקרא קצת ספרים בנושא של הציונות והשואה.
אולי תעבור על "שרופי הכבשנים מאשימים"

דמם של ששת המיליונים מוטל על כתפיהם של ראשי הציונות מהזרם השמאלי, שששו ושמחו על כל יהודי גלותי שמת, ודאגו לטרפד את כל נסיונות ההצלה.

עוד המלצה קטנה

סטודנט בטכניון | 19/01/2011 10:33:28

בדרך להרחבת אופקיך, אולי כדאי שתתחיל מ"אם הבנים שמחה" של הרב טייכטל זצ"ל.

תגובת הדוס: א. הרב טייכטל כותב דעות, כמו עוד רבנים שנתפסו לציונות. לא עובדות. אין מה לראות שם יותר מכתבי הרב קוק.
ב. לגבי הרבנים שנמלטו, הריני להודיע לך, שעל פי דין תורתינו הקדושה והניצחית, רב של קהילה חייב לברוח ולהציל את נפשו, ואם הוא לא עושה כך הרי הוא רוצח של עצמוץ
ג. יש מקום מסוים להסתייג מהקביעה הזאת במקרים מסוימים, אבל באופן כללי זוהי ההלכה הנצחית.

תגובה

עבודה | 19/01/2011 13:50:52

אני מבין שאתה חוקר שואה דגול אנשי העבודה ישבו בבנוקר עם היטלר ימח ותיכננו את רצח היהודים אני מודה שך שהארתה את ענינו בדבר גדול כזה עד עכשיו ידענו שרק היטלר ימח תיכננן את רצח היהודים עכשיו אנחנו יודעים שבכלא שהוא ישב וכתב את סיפרו מיין קאפ ישבו אית ראשי הציונות תודה רבה על על התגלית המרעישה ואני מבין שעדיף היה לו נשארנו בגלות מאשר בא"י כנראה אתה צריך ללכת ולילמוד היסטוריה דחוף ולראות המ קרה לעם היהודי בגלות הנאורה והמלבבת שממש זה עוול שעזבנו את סיר הבשר העולמי והגענו למות ברעב בא"י של נעלך מעל רגליך כאשר אתה מדבר על אנשים שבזכותם אתה יכול ליכתוב את דברי הבלע הללו

תגובת הדוס: א. אנשי הציונות השתדלו לטרפד את נסיונות ההצלה ככל שהשיגה ידם, והם אכן הצליחו מאד.
ב. על פי דין תורתינו הקדושה וניצחית, עדיף להיות חרדי באושוויץ מאשר חילוני בתל אביב.

בהחלט יש ביקורת על פעולת ההסתדרות הציונית בזמן השואה - אולם אין מקום לדברים שאמרת

Polar Bear | 19/01/2011 19:51:51

על הביקורת אפשר לקרא בוויקיפידיה תחת הערך
תגובת_היישוב_היהודי_בארץ_ישראל_לשואה.

בפרק: ביקורת על היישוב היהודי בארץ ישראל נוכח השואה.

אולם לטעון כי ללא מיסדי המדינה לא היתה שואה וכי הם גרמו לה בכוונה - מעבר להכפשה ולשינאה הנוראית הבוקעת מכך - יש בכך הגזמה מוחלטת בכוח שהיה למיסדי המדינה.

יתכן מאד שהם נמנעו מלהציל יהודים לא ציוניים שהיה בידם להציל - אבל גם אם רצו לא יכולו להציל יותר מקומץ - להאשימם כי גרמו לשואה בכוונה וכי לא היתה שואה אלמלא הם - well ...
עצוב לקרא זאת.
 

תגובת הדוס: זה הרבה מעבר למה שכתוב שם. יש לי עוד הרבה מה לומר בנושא, ולא ארחיב פה.

הו, המוסריות החרדית במיטבה.

סטודנט בטכניון | 19/01/2011 21:05:10

"לגבי הרבנים שנמלטו, הריני להודיע לך, שעל פי דין תורתינו הקדושה והניצחית, רב של קהילה חייב לברוח ולהציל את נפשו, ואם הוא לא עושה כך הרי הוא רוצח של עצמוץ" - הצביעות פשוט מחליאה. כשמדובר בחילונים "ציוינים", אתה מחפש בכל דרך להאשים אותם. כשמדובר ברב, אז אתה חופר מתחת לאדמה כל צידוק אפשרי להתנהגות שלו. אין מה לומר, המוסריות במיטבה.

תגובת הדוס: אתה לא מבין את החילוק בין רב עיירה בפולין, שבלאו הכי הנאצים הולכים לשחוט את כולם וכל מי שיכול נמלט על נפשו, ואילו אתה דורש שכולם יברחו ורק הרב ישאר.
מצד שני יושבים בארץ ישראל כמה יהודים פורקי עול, ששונאים שנאה חולנית לאחיהם הגלותיים, ולכן כשהרב ווייסמנדל מנסה לעורר את העולם החופשי למלחמה בנאצים, הם עושים הכל כדי לחבל בפעולותיו. וכל זה נעשה תוך כדי ישיבה רגל על רגל וליקוק גלידה על כיסה נוח לחופי הים התיכון, הרחק מריח העשן החרוך בפולין.
ואני צריך להסביר לך את ההבדל.

כמה תיקונים לדוס

סטודנט בטכניון | 20/01/2011 08:55:08

אני רוצה להזכיר לך, שבניגוד לרב וייסמנדל שישב רגל על רגל בסלובקיה ורק ביקש שמישהו אחר ישלח לו עוד כסף לשחד את הנאצים, היישוב היהודי בארץ יחד עם כל העולם החופשי דווקא נלחם בנאצים, ובזכות המלחמה הזאת הנאצים גם הובסו. להזכירך, היתה תקופה שהנאצים כבר עמדו בשערי ארץ ישראל, והיישוב היהודי כאן, יחד עם הצבא הבריטי, התגייס ונלחם על חייו (בעוד שהחרדים תושבי ארץ ישראל באמת ישבו רגל על רגל והתפללו).

תגובת הדוס: א. קצת ענווה, הנאצים לא הובסו בגלל כמה "גפרורים שנשרפו" כלשון המשורר השם יקום דמו, אלא בגלל הכניסה של הדוד סם למלחמה.
ב. הנאצים הובסו בשערי ארץ ישראל בדרך ניסית, אך ורק בגלל התפילות של הישוב היהודי בארץ ישראל. הכוח הגרמני היה הרבה יותר גדול מהבריטי, ועד אותו יום הנאצים נצחו בקרבות הרבה יותר קשים, עם יחסי כוחות הפוכים.
ג. הרבה וייסמנדל הפך עולמות, הרעיש את יהדות ארה"ב ללחוץ על הממשל להפציץ את המשרפות, ואילו אנשי הסוכנות ימח שמם וזכרם דאגו להשתיק אותו.

קראתי את הספר שציינת - וברשותך אגיב

Polar Bear | 20/01/2011 17:32:57

ראשית דבר, קשה להגיד שאני שמח על הכתבה, זה לא נושא שמח - אבל טוב שהדברים נאמרים.

במדינת ישראל - כמו גם במדינות אחרות החינוך מוכתב במידה זו או אחרת ע"י הגוף השליט - ומי שחושב אחרת - תמים.

גם בנוגע לסיכסוך הערבי ישראלי, גם בנוגע לשואה - וגם, להבדיל, בישראל לא מלמדים אבולוציה בבתי הספר.

ספר זה ראוי שיפתח יקרא ויעמוד לדיון פתוח - זוהי מורסה סגורה ואור השמש מהטהר הטוב ביותר.

אין מקום לצנזורה - אם כי אין לחברה החרדית מה להלין - כי הצנזורה בה קשה עשרות מונים.

קראתי את הספר - ניכר כי הוא בא ממקום של כאב - ןלמרות שאין תופסים אדם בצערו, יש בו הרבה מאד האשמות - כי נוח יותר להאשים משהו.

עצוב לקרא עד כמה גדול הפער וגדולה השינאה - אם אלא באמת הדיעות אני לא חושב שניתן אי פעם לגשר את הפער.

מוטיב החוזר (לא יחיד) בספר הוא כי רב מסויים פנה בתחינה לאומות העולם לפעול (בעיקר להפציץ את הרכבות ומחנות ההשמדה) וראשי הציונות טירפדו זאת - דם הניספים כשמן בגלגלי המדינה.

1. אי הפצצת המחנות והרכבות הוא אחד המחדלים הגדולים של המלחמה - אבל קל להיות חכם בדיעבד - גם אם ידעו - לא האמינן, וגם הרבה היה מוטל על הכף - נכון אנחנו סבלנו את הרצח המזוע ביותר - אבל אנחנו שוכחים שגם אחרים סבלו - שנהרגו בקרבות (לא כולל אזרחים) 24 מליון רוסים, יותר מ-10 מיליון סינים.

2. לפי התזה המועלית בספר - הגרמנים היו השליחים של אומות העולם שעשו עבורם את העבודה, כאשר אומות העולם סגרו את השערים - אם כך הדבר ברור גם מדוע לא הפציצו - עם או בלי ראשי הציונות.

3. המטרה העקרית של הציונות היא בדיוק להיות מקלט - במלחמת העולם לא היה - עכשיו יש - לא ברור לי אם כן מדוע אתם כל כך מתנגדים למדינה - כי היא חילונית? - נראה לכם שבשעת צורך חלילה תמצאו דלת פתוחה בארה"ב יותר מאשר בישראל ?

בנושא זה אישית אני חושב שהציונות פיספסת את הרכבת - לדעתי עדיף מדינה באוגנדה עם 6 מליון יהודים חיים, על מדינה בישראל עם 6 מליון נרצחים - אבל גם זו חשיבה בדיעבד וחוכמה קטנה מאד.


ואם אתה מצפה לאיזו הברקה בסוף - אין לי כזו. עצוב לקרא את הדברים.

אני לא שונא חרדי כי הוא חרדי, נוצרי כי הוא נוצרי ומוסלמי כי הוא מוסלמי. אני לא יכול לאמר שההפך נכון - אולי הדבר היחיד שמאחד את כל המאמינים (לפחות הקיצוניים) שינאה תהומית למי שאינו מאמין כמותם ובעיקר לא מאמין בכלל.

תגובת הדוס: א. אל תשכח שכותב הספר היה האיש שעמד בראש מאמצי ההצלה הארה"ב.
ב. כל המבנה של הקומדיטוריום שבו נהרגו כל יהודי פולין והונגריה, הוא לא יותר ממבנה אחד קטן, שמטוס פשוט יכול להעיף אותו תוך כמה דקות.
ג. את המסילות ברזל בדרך לאושוויץ היה מאד קל להפציץ.
ד. לבנות הברית הייתה שליטה אווירית מלאה באירופה בשנה האחרונה למלחמה.
ה. רוב היהודים שנהרגו, נהרגו בשנה האחרונה למלחמה.
ו. מדינת ישראל מהוה מקלט? כאן זה אחד המקומות המסוכנים ביותר בעולם.
ז. אתאיסט אמיתי שונא חרדים ומתנחלים בדיוק כמו שהם שונאים אותו.
ח. מנקודת מבט חילונית למהדרין, אין ספק שאתה צודק, ואוגנדה הייתה עדיפה. אגב, אם אינני טועה היה רוב גדול לתוכנית אוגנדה.

תגובה לתגובה ושאלה

Polar Bear | 21/01/2011 06:47:15

א. השאלה החשובה היא בכמה רצינות קיבלו אותו האמריקאים באותה עת. ומה היה סדר העדיפויות שלהם.

ב-ה: מסכים לחלוטין - זה היה מחדל נוראי, אני רק לא מסכים כי זה היה מכוון כדי לעזור להיטלר להשמיד את היהודים - בזמן אמת אף אחד כמעט לא האמין שזוועות כאלו יתכנו - כולל יהודים רבים.

ו. כשערי שאר המדינות נעולים בפניך - עדיף מקום מסוכן על שום מקום בכלל.

ז. בכל הדיונים שהיו לך איתי לפחות - האם הרגשת אי פעם שאני שונא חרדים כי הם חרדים ?

אתאיזים כשלעצמו הוא העדר אמונה - הוא לא אגנדה בפני עצמה , והוא לא דבר שאמור לפחות להעסיק את האדם - כמו שאני לא עסוק כל היום בלהוכיח שאין חד קרן וורוד אני לא עסוק בלהוכיח שאין אלוהים כזה או אחר.

ח. שאלה: ומנקודת מבט הלכתית? - נניח שמדינת ישאל היתה מדינת הלכה "שחורה" האם מבחינה ההלכה זה היה עדיף על אוגנדה ו-6 מליון יהודים חיים? - נראה לי שקדושת החיים גוברת - האין זאת ?



תגובת הדוס: א. לגבי השואה, נעצור כאן את הדיון, הצדדים ברורים.
ב. לגבי השינאה, אני לא חושב שאתה שונא חרדים, אבל המימסד השמאלני בתקשורת ובבתי המשפט וודאי שונא חרדים ומתנחלים שנאת מוות.
ג. מבחינה הלכתית, כל דבר שהוא חלק מצורת החיים הנורמלית איננו נחשב לסכנה. כמובן שכל זה בנוי על האמת, שהעולם מנוהל על ידי הקדוש ברוך הוא, ולכן אם אין דין של מקום סכנה אין שום עניין לברוח. אבל מי שמסתכל על הדברים במבט כפרני אין לשיקול הזה שום מקום.

.

| 21/01/2011 09:23:38

הקביעה שרוב היהודים שנהרגו בשואה, נהרגו בשנה האחרונה למלחמה אינה נכונה. כאשר באושוויץ התחילו להשמיד יהודים, שני שליש ממספר היהודים שנרצחו בשואה כבר נרצחו.

חייב לציין דבר נוסף - שנאת האחר שנוטפת ממך פשוט מגעילה. הייתי מצפה מאדם מאמין להראות קצת יותר חמלה וצניעות, בדיוק כפי שאם הייתי מאמין באלוהים הייתי רוצה להאמין שהוא כזה, ולא ישפוט אותי על האם אכלתי בשר חזיר או נסעתי בשבת, אלא האם חייתי בצורה מוסרית. הייתי רוצה להאמין שהוא יסלוד מההתנשאות שלך יותר מאשר שישמח על זה שהלכת לפי כל חוקי ההלכה.

תגובת הדוס: א. זכור לי נתונים אחרים.
ב. שנאת האחר? גם הדת"ל והמסורתיים הם "אחר" מבחינתי ואינני שונא אותם. אני בהחלט שונא את מחטיאי הרבים, שנאמר "הלא משנאיך ה' אשנא וגו' תכלית שנאה שנאתים, כאויבים היו לי".
ג. הקב"ה נתן לנו תורה ושם כתוב מה הוא רוצה ועל מה הוא מעניש. איננו זקוקים לנחש ולשער את כוונותיו, אלא לראות מה הוא כתב.

אפשר להצטרף לדיון?

יואב | 21/01/2011 13:04:51

בעקבות המאמרים הקודמים (במגוון הנושאים), יש לי הערכה רבה, ואפילו מידה של חיבה אליך (הדוס), ואולי זו הסיבה שאני חווה את מה שמכונה כאן "שנאה" יותר כ"כאב".

ייתכן שבמקומות מסויימים יש מקום לביקורת על הסגנון, אבל כשזה בא מכאב אמיתי זה מובן ונסלח.

לגופו של עניין, אני רוצה להתייחס להערתך האחרונה: "הקב"ה נתן לנו תורה ושם כתוב מה הוא רוצה ועל מה הוא מעניש. איננו זקוקים לנחש ולשער את כוונותיו, אלא לראות מה הוא כתב."

אני מסכים לחלוטין, אבל אני חושב שזה משפט שיכול לפתוח את הדיון, אבל אין בו מספיק כדי לסגור את הדיון.
ואני אסביר: אני מבין את תגובתו של המגיב האחרון (ללא שם) כאמירה שקשורה לשאלה: מה חשוב יותר - מצוות שבין אדם לחברו, או מצוות שבין אדם למקום?

הוא טוען שמצוות שבין אדם לחברו חשובות יותר (ולא ניכנס לדיון של איזה ציבור אכן מקיים אותן יותר, שדווקא בו אני לצידך).

אם לנסות לפרש תשובה לשאלה זאת מהתגובה שלך, אולי היא שקולה ל:"אין חשוב יותר. צריך לעשות הכל".

אבל נותרת השאלה: אם אדם נמצא בצומת של בחירה בין שתי אפשרויות: לקיים רק מצוות של בין אדם למקום, או לקיים רק מצוות של בין אדם לחברו, האם יש הנחייה בתורה או במקורות יהודיים אחרים לגבי איזו מהאפשרויות היא עדיפה?

בסוכות מציגים את אלה שיש בהם תורה אבל אין בהם מעשים טובים באותה נשימה עם אלה שיש בהם מעשים טובים אבל אין בהם תורה. ניתן אולי להבין משם שזה שקול.

מצד שני, הלל הזקן מסכם את התורה על רגל אחת כמצווה של "בין אדם לחברו".

גם ישעיהו נוזף בעם על היחס ליתום ולאלמנה ושואל "מה לי רוב זבחיכם?". בהקשר הזה חשוב לציין שלמדתי תנ"ך בתיכון חילוני, ובהחלט ייתכן שהפרקים שנלמדו נבחרו במגמתיות. אף-על-פי שאני מודע לזה, אין לי אלא להסתמך על מה שאני מכיר.

אשמח לשמוע את דעתך בנושא.

תגובת הדוס: זכור לי שחז"ל באיזה מקום כותבים שהתורה בכוונה לא גילתה איזה מצוות יותר חשובות, כדי שלא יבואו להזניח את האחרות.
קשה בנושאים האלה להביא ראיות, זה מאוד מעורפל, אבל הכיוון הכללי שנראה מדברי הנביאים וחז"ל, שהמצוות הבסיסיות כמו שבת כשרות ותפילין יותר חשובות מבין אדם לחבירו, אבל בין אדם לחברו יותר חשוב ממדרגות גבוהות בבין אדם למקום, כמו צומות והקרבת קורבנות.
שוב, הדברים בערבון מוגבל. חז"ל בכוונה עירפלו את הנושא הזה. יתכן שאני טועה, אשמח לשמוע ראיות אחרות.

.

| 21/01/2011 14:12:28

נמחק.

תגובת הדוס: פה באתר מדברים בדרך ארץ, אם את רוצה לפעור את הפה שלך על כל הקדוש והיקר, תעשי את זה באתרים אחרים.
חז"ל הם לא חברים שלך, גם אם נדמה לך כרגע.
"כל המלעיג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת".

תגובה

יעקב | 21/01/2011 14:51:41

על פי דין תורתינו הקדושה וניצחית, עדיף להיות חרדי באושוויץ מאשר חילוני בתל אביב
אז מה אתה מלין על המשוקצים שלא היצילן את הדתים הרי לפי דברך עדיף מותם מחייהם?

תגובת הדוס: אז אולי גם היטלר הוא צדיק?
אלא מה, שזה לא עובד ככה. אם אתה תשבור לשכן שלך את החלונות של הרכב, ובגלל זה הוא יזכה בלוטו, לך יהיה דין של מזיק לכל דבר.

שאלת תם לדוס

סטודנט בטכניון | 22/01/2011 18:17:41

אתה טוען, שמה שהציל את היישוב היהודי בארץ ישראל זה לא הצבא הבריטי עם המגוייסים מארץ ישראל, אלא התפילות של החרדים בארץ. אז למה אתה בכלל מאשים את הציונים שהם כלשונך "דאגו לטרפד את כל נסיונות ההצלה"? הרי לשיטתך, מה שהציונים עשו או לא עשו הוא בכלל לא חשוב, ומה שבאמת השפיע היה התפילות של החרדים. אז לפי זה, החרדים הם אלה שכנראה לא התפללו מספיק חזק, ובגלל זה קרתה השואה.

תגובת הדוס: אז תשאל תמיד, למה רוצח חייב מיתה, הרי מה שנגזר נגזר. התשובה היא שזה לא העסק שלנו, אנחנו צריכים לעשות את ההישתדלות שלנו.

.

| 22/01/2011 22:56:21

אם ברצונך למחוק את תגובתי כי היא לא קשורה לדיון זאת זכותך, אבל אין לך שום סיבה לטעות שלא דיברתי "בדרך ארץ". ביקורת או הבעת דעת, בעיקר כאשר לא השתמשתי בשום מילה בוטה, היא לא חוסר דיבור בדרך ארץ.

במלים אחרות: הציונים תמיד רעים, החרדים תמיד טובים

סטודנט בטכניון | 22/01/2011 23:55:15

במלים פשוטות, מה שאתה אומר זה ככה: אם החילונים והציונים עשו משהו רע או לא עשו משהו טוב, אז הם רשעים. אם הם כן עשו משהו טוב, אז זה בהכרח בכלל לא הם עשו, אלא זה בזכות החרדים. במלים אחרות: החילונים צריכים לעשות את כל העבודה, בשביל שבמקרים שבהם הם מצליחים החרדים ייקחו את כל הקרדיט.
מה אני אגיד לך, אחלה גישה.

תגובת הדוס: חילונים?
כמה אנשים במדינה הם חילונים ושונאי דת כמו בן גוריון הרצל וז'בוטינסקי?
יש כאלה, אבל כמה הם? בתל אביב ובטכניון הם אחוז נכבד, אבל שמה זה ממש לא כל המדינה.
אני מדבר עליהם, לא על כל עם ישראל.

תגובה

יעקב | 23/01/2011 19:13:45

אז אולי גם היטלר הוא צדיק?
לא הוא לא צדיק הוא רק העוזר של המשוקצים הם גרמו לשואה הם לא הפציצו את מחנות ההשמדה הם לא הפציצו את מסילות הרכבת הכל הם הנאצים היו רק שלוחים שלהם והשאלה היא למה מה יצא למשוקצים שחצי מעם ישראל נמחק אם כך למה הם נלחמו כדי להעלות יהודים בכל דרך לך ללמוד היסטוריה ותבין שעלית הנאציזים לא קשור לבעית היהודים זה רק בונוס היה מבחינת הנאצים ןלא העיקר הם לא יצאו למלחמה עם כל העולם רק כדי לעזור למשוקצים ואם היא עולה בידם הם היו מחסלים את כל היהודים ולא משנה אם הם דתיים או לא באושויץ לא נישרפו רק דתיים
ב. הנאצים הובסו בשערי ארץ ישראל בדרך ניסית
אםאה זה בדיוק שערי ארץ ישראל מדבריות לוב? הגרמנים הובסו בגלל הלוחמים הברטים ויותר נוצרים התפללו להצלחתם מאשר יהודים אז אולי זה בגללם נהיה הנס?הרי השואה נוצרה בעיקבות החילון של אנשים דתיים וזה היה עונשם ש1500000 ילדים ישרפו כי הם היו חוטאים אז איפה דברי הנביא שאיש בחטאו ימות?אתה בכתיבתך מביא אנשים כמוני לידי כפירה וביזוי שם שמיםעל זה נאמר חכמים הזהרו בדיברכם וכ"ו ונמצא שם שמים מיתחלל

תגובת הדוס: אגיב רק על נקודה אחת, אתה שואל על הפסוק "איש בחטאו ימות". אני מזמין אותך לפתוח את הפרק המדובר, לקרוא קצת לפני וקצת אחרי, ואז תראה שלא זו בלבד שאין משם שאלה, אלא ששם נמצאת התשובה. בהצלחה.

מה שבטוח, רוב עם ישראל לא חרדי

סטודנט בטכניון | 25/01/2011 14:26:00

ובטוח שרוב היהודים בישראל מזדהים עם בן גוריון, הרצל וז'בוטינסקי הרבה יותר מאשר עם הרב אלישיב.

תגובת הדוס: רוב עם ישראל לא יודע מה הרצל היה אומר עליהם אילו רק היה רואה אותם. אילו היו יודעים....

ואתה יודע מה הרצל היה אומר?

סטודנט בטכניון | 25/01/2011 15:20:35

בוא תגיד לי, מה אתה חושב שהרצל היה אומר.

תגובת הדוס: הוא היה מתוסכל מאד, לראות שליש מעם ישראל חובש כיפות, ועוד שליש מסורתי, ועוד שליש שמל את בניו, בניגוד לעמדתו של הרצל, שהיה יותר קיצוני מטומיסלב למפל.

תגובה

יעקב | 27/01/2011 23:13:13

ואת-בניהם לא המית כי ככתוב בתורה בספר משה אשר-צוה ה' לאמר לא-ימותו אבות על-בנים ובנים לא-ימותו על-אבות כי איש בחטאו ימותו.
לא-יומתו אבות על-בנים ובנים לא-יומתו על-אבות איש בחטאו יומתו

אז איך זה מסתדר עם פוקד עון אבות על בנים ועל שלישים ןעל רבעים ואני מכיר את ההסבר שהם יומתו רק אם מחזקים בעוון אבותם אבל אם הם מחזיקים בעוון אבותם הם נענשים מכח עצמם ולא בגלל עוון אבותם ואם הם צדקים הם עדיין נענשים על עוון אבותם ואם כך הבעיה עוד יותר גדולה אם תינוקות של בית רבן שלא חטאו מתו בשואה אז למה הם מתו הרי למי הפסוק רק מי שחטא צריך למות ומיכוון שהם מתו זה מחזק את הפסוק פוקד עוון ואי אפשר ליטעון שהם היו חוטאים ותתיחס גם לשאר התגובה זה נראה כיאלו אין לך תשובה והדרך שלך כאשר אין לך תשובה זה להתעלם

תגובת הדוס: אין לי זמן להתיחס לכל תגובה, לכן אני מתרכז במה שנראה לי עיקר הטענה.
כדי לענות על השאלה ששאלת פה אני צריך מאמר שלם. נגעת פה בנושא עמוק ויסודי שלא ניתן לפטור אותו בקש. אני מקווה לענות על זה בהמשך במדור שאלות ותשובות.