עתיד הציונות החילונית, מול הגרעין האירני

מאת: הדוס | 02/11/2010 אקטואליה

הרב שך זצ"ל היה אומר, שהיסטוריה מודדים במאות שנים. ברצוני לבאר את כוונתו. לכל דבר בעולם יש את הקנה מידה שלו. מחברת מודדים בסנטימטרים, ואף אחד לא ינסה למדוד אותה בקילומטרים. לעומת זאת כשמודדים תוואי של כביש בין עירוני, מודדים אותו בקילומטרים. למדוד אותו בסנטימטרים זה מאד טיפשי ומסורבל. על אחת כמה וכמה אם אדם ינסה למדוד מרחקיםן בין גלקסיות במטרים או בקילומטרים. בשביל זה יש מידה אחרת לגמרי - שנות אור.

כשאנחנו רוצים למדוד את ההתפתחות וההשלכות של תהליך היסטורי, אסור לנו למדוד את הדברים בקנה מידה של שנים בודדות, ואפילו לא בקנה מידה של עשרות שנים. רק ממרחק של מאה שנה אפשר להתחיל לללמוד את המשמעות של ההיסטוריה. היום ברור לכל דרדק שהמהפיכה הקומוניסטית הייתה כישלון מחפיר, אבל לפני חמישים שנה זה היה נראה להיפך. אי אפשר למדוד כאלו דברים בלי לעמוד ממרחק גדול מאד.

אחת המוסכמות הרווחות בחברה הישראלית כמוסכמה שאין לערער אחריה, היא הקביעה שהציונות החילונית השיגה את מטרתה. המטרה הייתה הקמת מדינה ליהודים, ומטרה זו אכן הושגה. ככה זה נראה, לכל מי שהולך אחרי תמונת המצב השיטחית, מבלי להתעמק בדברים. למי שהולך אחרי העדר. אותו עדר שהולך אחרי התקשורת. אבל, אם נלמד את הנושא וקצת נחשוב, נראה מיד שזה בכלל לא דבר כל כך פשוט ומובן מאליו.

המטרה העיקרית של הציונות הייתה - בניית חוף מבטחים לעם היהודי. בוני המדינה בנו אותה מתוך התחושה שמה שקרה באירופה - לעולם לא עוד. אנחנו ניקח את גורלינו לידינו. אם הקב"ה לא גואל אותנו, אנחנו נגאל את עצמנו, כך דמיינו לעצמם אבות המדינה, מתוך אמונה כפרנית בכח הזרוע, כוחי ועוצם ידי. שישים שנה אחרי אותו נסיון מותר לנו לשבת ולבדוק, האם המטרה הזאת אכן הושגה. והתשובה האמיתית היא שלא זו בלבד שהמטרה הזאת לא הושגה אלא להיפך. העם היהודי מעולם לא היה במצב כל כך מסוכן, כמו המצב הנורא שהכניסו אותו הרצל ובן גוריון.

בואו נשאל שאלה פשוטה, כמה מתוכינו משוכנעים היום שהשואה לא תחזור על עצמה במאה השנים הקרובות? עם ישראל מוקף היום בעשרות מדינות שחלקם אינם פרימיטיביות כלל וכלל, השואפות להשמיד את מדינת ישראל. האיראנים נמצאים בשלבי הסיום של בניית הכוח הגרעיני, והעולם כולו אדיש לנושא. היום איש אינו משלה את עצמו שהסכסוך הישראלי פלסטיני יסתיים בהסכם שלום, חוץ מכמה אנשים הזוים לחלוטין כמו שמעון פרס וחבריו.

שיהיה ברור למעלה מכל ספק, מי שלא מאמין בתנ"ך, ואינו מאמין בהשגחת הבורא על עמו ישראל החופפת עלינו כבר אלפי שנים, צריך לארוז את המזוודות ולברוח מפה כמה שיותר מהר. ואם הוא אינו עושה כן, אז הוא אדם טיפש, שרואה את הסכנה מתקרבת ואינו בורח. אני נשאר פה רק בגלל שאני יודע שזה הדבר הנכון, כי פה זו הארץ אשר עיני השם אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה.

גם באירופה הייתה שואה אבל יש הבדל עצום בין שני הדברים. השואה באירופה הייתה נס גלוי מעל לדרך הטבע. אף אדם לא יכל להעריך את זה מראש, חוץ מאנשים בעלי רוח הקודש כמו החפץ חיים והמשך חוכמה. ואילו כאן בארץ ישראל המצב הוא בדיוק להיפך. בדרך הטבע הסכנה היא ברורה וכמעט וודאית. אם לא מאירן אז מכיוון אחר. אלא מה, שהקדוש ברוך הוא עושה לנו ניסים.

צבא?

טילים?

שטויות והבלים!!!

כולנו ראינו רק עכשיו את הפרוטוקולים ממלחמת יום הכיפורים, איך שכל השחצנים לא ידעו איפה לשים את עצמם. דיין וגולדה נראו בדיוק כמו שנראו ראשי הקהילות היהודיות בתוך הקרונות בדרכם לאושוויץ. חוץ מהעובדה שהאושוויץ הציוני היה עטוף בדגלי ישראל, לא היה דבר בינו לבין האושוויץ המקורי.

התקשורת השמאלנית אוהבת לדבר על היהודים בשואה שלא עלו לארץ ישראל. אז אני רוצה לשאול אותם שאלה אחרת. אנחנו היום נמצאים במצב הרבה יותר גרוע לאין ערוך מאשר יהדות פולין ערב המלחמה. אז למה אתם לא בורחים מפה? הרי אתם תמיד מדברים על זה, נו, נראה אתכם מיישמים את ההטפות מוסר הצבועות שלכם הלכה למעשה.

ליהודים בפולין לא היה לאיפה לברוח, שום מדינה לא רצתה לקבל אותם, כולל הסוכנות היהודית שמנעה מיהודים חרדים לעלות לארץ. לכם לעומת זאת אין שום בעיה לרדת מהארץ. לא מבקשים ממכם ללכת לייבש ביצות, לא מבקשים ממכם להלחם במלריה, לא ולא, לכו לארה"ב, לכו לאירופה, שם תהיו רופאים, עורכי דין, תעשו חיים.

למה אתם לא עושים את זה?

אני אגלה לכם.

כי בתוך הלב שלכם, אתם יודעים את האמת הנצחית, שמים רבים לא יכבוה ונהרות לא ישטפוה.

"שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם".

תגובות

הערה קטנה לגבי האנשים שצפו את השואה

סטודנט בטכניון | 02/11/2010 09:19:31

עם כל הכבוד לחפץ חיים, גם ז'בוטינסקי, למשל, צפה את השואה, כאדם חילוני לחלוטין, ובלי שום רוח הקודש אלא רק מחשיבה רציונלית והסתכלות מפוכחת במציאות.

תגובת הדוס: יש לך מקורות?

על ההפרעה האלימה של הציונים לעליית החרדים

פוסט ציוני | 02/11/2010 09:37:26

אלו ראשי הציונות שכידוע הנחיו לאייכמן למלא את תוכניתו במקום לשלוח לו משאיות, (לאחר מכן הם גם שפטו אותו...) ואת יואל ברנד הסגירו לאנגלים.

אלו שוטרי ה"משטרה היהודית" שהתעללו ביהודים ולא נמצא שם שוטר יהודי אחד, זה מר נתן שוולב נציג הסוכנות היהודית בשוויץ שאמר "זו שטות ואפילו חוצפה מצידנו לשאול מן הגויים ששופכים את דמם (ונלחמים בנאצים) שהם יתנו את כספם להגן על בני עמינו, כי רק בדם תהיה לנו הארץ"

זה מר יצחק גרינבוים שאמר כיו"ר ועד הפעולה להצלת יהודי אירופה (נאום בת"א על "גולה וגאולה" 1943) "אילו היתה כיום אפשרות של קנית חבילות מזון בכספי קרן היסוד כלום היינו עושים זאת? לא ולא!"

אלו לא שלושת רבני גיטו ווארשה (הרב מנחם זמבה, הרב דוד שפירא והרב שמשון שטוקהמר) שכאשר הציע להם הארכיבושוף של וורשא שטולצמן למלט את עצמם הם החליטו להשאר עם העם וניספו עימו. השם יקום דמם.

בוודאי שיש מקורות

סטודנט בטכניון | 03/11/2010 09:30:20

תקרא קצת על ז'בוטינסקי

אני לא מסכים עם חלק ממה שכתבת

יואב | 03/11/2010 10:08:44

אני מסכים עם הקביעה הכללית שאין לנו עדיין מספיק פרספקטיבה כדי לקבוע האם הציונות היא הצלחה או כשלון.

אבל:
יש הבדל גדול בין עם יהודי מפוזר ללא יכולת להגן על עצמו, לבין עם מאוחד עם צבא שיכול להגן עצמו.
ודאי, יש קרבות שבהן ידנו היתה על התחתונה, אבל כאלה היו גם כשנלחמנו בפלישתים.
ההבדל המשמעותי אותו יצרה הציונות הוא היכולת של העם היהודי להתאחד ולהגן עצמו, כפי שעשינו בעבר, לפני הגלות.

תמיהה.

קורא כותב | 16/11/2010 20:50:45

כיצד אפשר לדעת, לשיטתך, אם אירוע מסוים הוא "נס מעל הטבע" או "אירוע טבעי"?

נפילת חומות של עיר בצורה לאחר תקיעה בשופרות - אין דרך להסבירה דרך הטבע, לפיכך, לדעתי, נס.
מציאת משקעים אכילים במדבר למשך כ-40 שנים, שמספיקים למאות אלפי אנשים? כנ"ל.

מוות של אנשים לאחר שהם מורעבים, נחשפים למחלות, נושמים גז רעיל, נורים ו\או נשרפים? אם הם היו חיים אחרי כל זה היה יכול להיות נס.
מוות אחרי אירועים כאלו דווקא נראה לי כדרך הטבע.

דרך אגב, האם לדעתך גם הטבח בארמנים (מה שמכונה גם "שואת הארמנים"), במהלכו נרצחו בין מיליון למיליון וחצי ארמנים, הוא גם אירוע "מעל הטבע"?

And to something completely different

לטענתך גם בלב החילונים והאתאיסטים הישראלים קיימת אמונה כי "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו, והקב"ה מצילנו מידם*", ולראיה, שאינם מהגרים לארצות הניכר הבטוחות יותר, נאמר, אלא נשארים בארצם.

כיצד אתה מסביר התנהגות דומה בקרב הגויים?


* אלא אם כן הוא מארגן "נס גלוי מעל לדרך הטבע" (לשיטתך) כדי לכלותם בעצמו. מבלבל מעט, הלא כן?

תגובת הדוס: א. יש נס מעל הטבע ויש נס בתוך הטבע. כששמונים מיליון גרמנים, מחליטים בבוקר אחד לפתוח במלחמת עולם עם עשרות מיליוני הרוגים, רק כדי להרוג כמה יהודים בפולין, זה נס.
ב. שואת הארמנים הייתה עם סיבה. הם גרו עם טורקים, הם רצו לקבל מדינה, ולכן והיה סכסוך. אם נשארו כמה ארמנים בהודו, זה לא הפריע לטורקים, רק שלא יעמדו להם בטורקיה ולא יבקשו עצמאות. אצל הגרמנים, לא הפריעו להם יהודי גרמניה, הרי את זה הם היו יכולים לפתור בקלות בלי מלחמת עולם. את המלחמה הם עשו כי הפריע להם שיש יהודים בפולין. הפריע להם שיש יהודים במרוקו. בסוריא. בעירק. היהודים האלה לא ביקשו מדינה בשטח גרמני, אלא בשטח בשליטת האימפריה הבריטית.
ג. אין אף אומה בעולם חוץ מאוכלוסיית מדינת ישראל שנמצאת בסכנת השמדה, ולכן אין לי שום דוגמא להשוות לזה.

ראשית, תודה על המענה.

קורא כותב | 16/11/2010 23:24:09

א. אני בספק גדול לגבי נכונות הטענה כי הנאצים פתחו במלחמת העולם השנייה בכדי להרוג יהודים.
ככל הידוע לי, הנאצים פתחו במלחמה בכדי להשיג טריטוריות, ובכדי לחזק את מעמדם הלאומי (אם לפשט). צריך לזכור גם את האקלים הפוליטי ערב עליית הנאצים לשלטון והמסגרת הקונספטואלית המעוותת בה הם פעלו.
כיבוש פולין היה חלק ממסכת כיבושים והתפשטות טריטוריאלית, כולל חבל הסודטים, סיפוח אוסטריה, הפלישה לצרפת וכו'.

ב. אתה צודק בכך שהארמנים היוו גורם שהיה אחרי לתסיסה מסוימת באימפריה העות'מנית.
יחד עם זאת, היהודים (יחד עם הצוענים) היוו את דמות "הזר השנוא" בו השתמשו הנאצים כדי ללבות לאומנות ולוחמנות בבני עמם.
אם היו שם פיגמים או אצטקים (ובטח ובטח אם הם כללו דמויות של תעשינים עשירים ושאר אליטות) במקום יהודים, כנראה שהיו משתמשים בהם במקום.
אין בכך כל דבר על טבעי.

ג. סכנת ההשמדה של מדינת ישראל נראית לי די Over-rated*. כלומר, גם אם לא היה לנו נשק גרעיני הנשורת הפוליטית (אם תסלח לי על משחק המילים) שתפגע באירן במקרה של שימוש בנשק גרעיני תהיה הרסנית. ואם אתה מאמין למקורות זרים, אז במקרה של שימוש בנשק גרעיני אירני הנשורת הפוליטית תהיה הפחותה בצרותיהם...

בכל ההיסטוריה (הקצרה, אומנם) לא נכבשה מדינה המחזיקה בנשק גרעיני, אפילו לא איבדה טריטוריות משמעותיות שלא במסגרת הסכם או נסיגה (למשל, נסיגת הבריטים מהונג קונג, פירוק ברית המועצות). אני לא רואה שום סיבה שאנו נהיה הראשונים (אלא אם כן אסד, למשל, מעדיף מכתש זכוכית** רדיואקטיבי במקום עיר בירה).

רוצה אומות בסכנת השמדה?
טיבט, גרמניה המערבית בתקופת המלחמה הקרה, צרפת תחת הכיבוש הנאצי, טיוואן המאוימת ע"י המעצמה הצבאית והכלכלית הסינית... רק על קצה המזלג.

וכמובן אומות היסטוריות, אשר קל לראות כי הן היו תחת סכנת השמדה כי הן אכן הושמדו :
קרתגו, המלכות הצלבנית, פרס...
היו הרבה אומות שהיו בסכנת השמדה ונשארו ונלחמו על שלהם, חלקן "נפלו לפי חרב".

שאלה נוספת:
ד. תוכל להבהיר את מושג "נס מעל הטבע" מול "נס בתוך הטבע"? ומדוע השואה היא אירוע מעל הטבע, כדבריך (קשה לי לכתוב נס בהקשר זה, הסליחה עמך), ולא בתוך הטבע?

----
נספח:
* לא שאני בעד שלאירנים יהיה נשק גרעיני, חלילה. זה יסבך את המצב הדיפלומטי ויפגע בעליונות הגרעינית שלנו. אבל זה לא יכחיד אותנו, כמו שבריה"מ גרעינית היתה כאב ראש גדול לארה"ב, לא גזר דין מוות.
**זכוכית?
http://en.wikipedia.org/wiki/Trinitite

תגובת הדוס: א. היטלר כתב ב"מיין קאמפף" שכל המלחמה שלו היא רק נגד היהודים.
ב. כשהנאצים הגיעו למרוקו הם התחילו בהכנות להרוג את היהודים. תסביר לי איזה סכנה נשקפה לגרמניה מהבאבא סאלי. ומה הפריעו להם יהודי הונגריה? ורוסיה?
ג. היטלר פיתח אידאולוגיה מסודרת, שיש עם אחד שצריך להשמיד אותו מעל פני האדמה, לא רק בגרמניה, אלא בכל מקום שהוא, ובשטות הזאת הוא שכנע את האומה המלומדת ביותר בעולם באותם ימים. זה נס מוחלט.
ד. כיום אין אומה שנמצאת בסכנת השמדה. מדינות כן, עמים לא. הרשימה שהבאת זה מדינות שיכולות לאבד את ריבונותם, אבל לאיש אין תוכנית לעבור מבית לבית ולטבוח את כולם.
ה. כשלאירן יהיה נשק גרעיני הם יוכלו למרר לנו את החיים גם בלי להשתמש בו. הם לא יפחדו מאף אחד. וגם בלי זה, מספיק שנפסיד במלחמה אזורית אחת כמו מלחמת יום כיפור, כדי לחזור לאושוויץ.
ו. מעל הטבע זה נגד חוקי הפיזיקה. בתוך הטבע זה "נס סטטיסטי". אם מחר בבוקר יקומו מיליארד מוסלמים ויחליטו שהם מוותרים על ארץ ישראל לטובת היהודים ללא כל תמורה, והם מפנים ליהודים בנוסף מרחב מחיה מהים עד נהר פרת, זה יהיה נס גדול, אבל לא מעל הטבע אלא בתוך הטבע, בדיוק כמו האומה הגרמנית שהחליטה פתאום שצריכים לאסוף את היהודים מכל העולם ולהשמיד אותם, אירוע שאין לו אח ורע בתולדות העמים.

כמה ארועים ציונים שייזכרו:

יחזקאל הסוסיאתי | 19/11/2010 00:19:04

נצחון המכבים על היוונים ביורו-ליג
רצח יישמעלים על קבר אברהם אבינו.
ששני ילדיו של הרצל התנצרו והוא מת מעגבת...
שאריק שרון חי עד 120

המשך השיחה.

קורא כותב | 21/11/2010 18:56:51

א. לא קראתי את מיין קאמפף (אתה קראת אותו, אגב?). כעת, לאחר שקראתי עליו בויקפדיה ורעננתי את זכרוני משיעור היסטוריה, אני יכול להעמיד אותך על טעותך; אומנם ניתן מקום מיוחד לשנאת היהודים במיין קאמפף, אבל זה בפירוש לא החלק הארי של הספר (כפי שניתן לראות מתוכן העניינים שלו).
חוץ מהיהודים, הספר עוסק גם בעליונות הגזעי של הארים על עמים אחרים, בניתוח מפוקפק למדי של ההיסטוריה כמלחמות גזע, בחשיבות המאבק על טריטוריות מחיה, על הדרך הנכונה לקיום שלטון (לדעתו של היטלר) ועל הדרך לכונן שלטון זה ועוד כהנה וכהנה. דהינו, בספר היטלר קורא מלחמה על גזעים אחרים אותם הוא רואה כנחותים (אם כי אחריתם לא תהיה שמד אלא עבדות וכד'), מלחמה בקומוניסטים, מלחמה בדמוקרטים, ועוד ועוד. מיקומם של היהודים לא נפקד, אבל הם לא האויב היחיד והשמדתם היא לא המטרה, היא אמצעי.

ב. גרמניה ראתה עצמה כשליטה בכל מקום אשר נפל לידיה. ההמשך היה אמור להיות התפשטות וסיפוח החלקים למעצמה הארית. הנאצים ראו ביהודים מעין "אבי אבות הטומאה" הגזעיים, שע"י נישואי תערובת יכול לטמא ולהשחית כל גזע, והם לא רצו שהיהודים יתערבו במתיישבים הגרמנים. רעיונות קיצוניים פחות של פחד מהתערבבות גזעית היו קימיים גם בדוגמאות אחרות בהיסטוריה (למשל, האפרטהייד בדרום אפריקה).

ג. היאדאולוגיה המטורפת של הנאצים לא הייתה "השמדת היהודים" כמטרה, אלא "שימור העליונות הגזעית הארית ומימוש הייעוד של הגזע הארי כשליט וכגזע עליון" כמטרה.
השמדת היהודים היתה רק אמצעי אחד (גם אם מרכזי) מבין רבים.

ד. טוב, קודם כתבת אומה, הבאתי דוגמא של מדינות לאום ; אני מבין עכשיו שהתכוונת לאומה במובן "עם".

הרשימה כללה גם עמים בעבר אשר הוכו לפי חרב ונטבחו, למשל אנשי קרתגו; בכל מקרה, ישראל כיום לא עומדת בפני ג'נוסייד (ייתכן וב-48 המצב היה שונה). ואגב, ג'נוסייד עוד לא חלף מהעולם (למשל בסודן).

ה. כפי שכתבתי, נשק גרעיני אירני יפגע בעליונות הגרעינית שלנו ויפחית את "כושר התמרון" הדיפלומטי שלנו. גם בלי להשתמש בו, הוא יכול לספק להם מטריית הגנה שתאיים מאחרים להתערב כאשר ינסו, נאמר, לפסח שטחים בעלי רוב שיעי מעירק. המצב יהיה פחות טוב לישראל, אבל נראה לי שאני ואתה נמשיך לחיות כתמול שלשום. בכל מקרה, ג'נוסייד לא עומד על הפרק.

להפסיד במלחמה אזורית- למה כוונתך? גם אובדן של נפשות בשדה הקרב, של מוצבים, של שטחים וכו' יכול להחשב להפסד, וזה בגבולות האפשרי (למשל אובדן של שטח ש"העולם" תופס ככבוש; יתכן כי התרחיש שבו נאבד נתח מהגולן לסורים ונעדיף לא לנסות לקחות אותו מחדש בשל הסתבכויות פוליטיות נראה לי אפשרי [גילוי נאות: איני פרשן פוליטי, אין לי השכלה אקדמית במדעי המדינה]) מנגד, מלחמה שמגיעה לנקודה אשר שמה את המדינה בסכנה ממשית אינה סבירה. (אגב, קיימת טענה כי "הרכבת האווירית" המפורסמת במלחמת יום כיפור נועדה, בין היתר, בכדי להשאיר את ישראל במצב שבו ידה על העליונה בכדי שלא תעשה שימוש בנשק גרעיני. כך שגם במקרה של פלישה רצינית של כוח עדיף נראה שלא נאלץ להשתמש בפצצה) .
לחזור לאשוויץ? רק לטקסי זיכרון.

ו. תודה על ההבהרה (הגם שכמובן איני מסכים עם השימוש בדוגמא). אני חייב להודות, שברוב המקרים אני נתקל בנס בקונטקסט חיובי, ונראה לי שהדבר נכון לחלק הארי של המגזרים הלא חרדיים (או ,למצער, בקרב החילוניים). אני חושש שזה עלול להיות מקור ללא מעט אי הבנות...

ז. ואם כבר, אתה טוען כי חילונים וכד' צריכים להגיע למסקנה כי גורל המדינה נחרץ (או לפחות היא עומדת בסכנה נוראית), ולנוס מכיוון שאינם מאמינים בנס.

אבל מכיוון ש"אין סומכין על הנס" האין הדבר צריך להיות נכון גם לחרדים?

והערה אחרונה לסיום- בשעתו כתבתי תגובה למאמרך "האם המדע קידם את האנושות"
http://thedos.co.il/Article.aspx?Article=138

(בשל טעות אנוש התגובה נשלחה פעמיים והסליחה עמך).

טרם השבת לי (או ל"קמילה האחרונה" שכתבה אחרי).

תגובת הדוס: א. לא קראתי אותו, מודה, ראיתי קטעים.
ב. היום מערכות החינוך משתדלות להמעיט את המרכזיות של היהודים באידיאולוגיית הנאצים, אבל זה היה המרכז של כל התעמולה. כשהנאצים רצו להאשים מישהו במשהו, אמרו שהוא יהודי.
ג. כל האויבים של היטלר תוארו על ידו כיהודים, אגב, זה היה נכון הרבה פעמים, בוודאי ביחס לקומוניזם שחל גדול ממנהיגיו היו יהודים.
ד. הנאצים ראו בהשמדת היהודים מטרה עליונה, ולזה הם הקדישו את כל המאמצים. זו הייתה מטרתם המרכזית, היטלר כתב את זה מפורש, אם כי אין לי כרגע את הקטע המבוקש.
ה. אני מאמין שהקב"ה יעזור כמו שהוא עזר לנו כל ההיסטוריה, חוץ ממתי שבאמת עברנו את כל הגבולות. ואם הקב"ה ירצה להעניש אותנו, זה יכול להיות גם בארה"ב. אני פועל לפי גדרי התורה, יש הלכות מתי חייבים ולברוח ומתי לא, כרגע זה לא המצב.
ו. לא הגבתי על התגובות ההם, כי אני מסכים במידה מסויימת עם מה שכתבתם, לא עם הכל. אני לא חושב שהמדע לא תרם, אלא שצריך פרופורציות. אז אתם הצגתם את הצד השני של המטבע.

עוד נבואת שקר של רבנים לגבי הציונות...

דוד מעוז | 14/09/2011 19:52:10

היה אחד מגדולי הדור החרדים (לא זוכר את שמו, אבל מי שמגדיר את עצמו כדוס אמור להבין בדברים האלה) שטען שהמדינה לא תחזיק מעמד יותר מכמה שנים. ולשמחת כל עם ישראל הוא טעה בגדול. כך גם אני מתייחס לנבואות הזעם של שאר הרבנים החרדים לגבי קץ המדינה.

תגובת הדוס: 1. אני יודע מי הוא, ולא אכתוב מפני כבודו.
2. הוא לא ניסה לנבא, אלא טען שכלכלית אין למדינה סיכוי להחזיק יותר מעשור או שניים.
3. כיום יודעים בבירור שהראיה הכלכלית שלו הייתה נכונה. אלמלי השילומים המדינה הייתה קורסת.
4. אני חוזר שוב - אין היום נביאים, נקודה. איש אינו יודע לצפות מה ילד יום, מלבד מה שכתוב בתנ"ך בצורה מפורשת שאיננה משתמעת לשני פנים.

קול דודי דופק

אלדובי | 22/11/2011 13:58:14

הרב סולובייצ'יק זצ"ל חשב אחרת מהרב שך. כמו כן הרב קוק. הציונות החילונית בנתה פה תשתית למדינה יהודית, קיבוץ גלויות ומאפשרת הגנה, חופש דת (והרבה תקציבים) ליהודים יראי שמיים. נורא קל לעוות את המציאות בשביל להתאים אותה לתיאוריות של כבוד הרב שך אבל זה מגוחך להגיד שמצבנו "מעולם לא היה גרוע יותר". בעיני זו גם יומרה לטעון "אני יודע את רצון האל" והוא לא הנס המדהים המתרחש לנגד עינינו והוא מדינת היהודים. הגיע הזמן להוציא את הראש מהחול ולהתחיל להכיר בכך שקרה לנו נס ולהודות לשם על המדינה שנתן לנו, לקיים את עצמנו בכלים של העידן המודרני. הדרך לגאולה עוד רבה אבל יש עם מה לעבוד. והרבה תודה לחילונים שהקריבו עצמם על ימין ועל שמאל למען העם היהודי.