הפרופסור אומר, הפרופסור יודע
באתר גלובס מוצג ראיון עם פרופסור מאוני' ת"א שחוקר את נושאי המין. בראיון ארוך זה מופיע קטע קטן שבו מנסה הפרופיסור להציג כביכול סתירה בין התורה למדע, כאשר עיון קל בדבריו מוכיח עד כמה פרופסורים מהסוג הזה משתמשים בסמכותיות המדעית הניתנת להם כדי לנגח את הדת בצורה מעוותת.
הנה הקטע -
מה הופך אדם מסוים למושך עבורנו?
"לפי המשנה יש כזה דבר זיווג משמיים. זו התפיסה הדטרמיניסטית. מה שלא תעשה, בן או בת הזוג מחכים לך. במדע יש הסברים אחרים. הסבר אחד הוא שאנו בעצם מבקשים להתחתן עם ההורה. הגבר עם אמו, והבת עם אביה. כשהאימא גומלת את בנה מהנקה, נקטע חלום הקרבה בינו ובין אמו, ואז הוא מחפש את האישה הכי דומה לה. כשמגיעה לביקור בת דודתו הוא מצלם את דמותה במוחו ומאפסן את הזיכרון. בגיל 20, כשהוא כבר יסתובב בחוץ ויחפש בת זוג, הדמות הזו תצוף כמודל.
"תיאוריה אחרת אומרת שמה שחשוב זה הריח. יש לנו 32 אלף גנים, ומתוכם כ-800 מוקדשים לריח. לא ייתכן שהאבולוציה ייחדה כל-כך הרבה גנים רק כדי להריח בושם. הסיבה לכך שיש כל-כך הרבה קולטני ריח במוח היא כדי למצוא את בן או את בת הזוג. דרך הריח אנחנו בונים פרופיל גנטי, כדי לבדוק עד כמה בת הזוג הפוטנציאלית דומה לכימיה של האימא. לא קרובה מדי, כי זה כבר גילוי עריות, ולא רחוקה מדי, כי אז היא שימפנזה. בת דודה מדרגה רביעית היא האידיאלית ביותר".
הפרופסור אומר כי במשנה (אגב, לא זכורה לי משנה כזו, בודאי לא בנוסח הזה, שאיננו מתאים כלל לעברית המשנה) כתוב שיש זיווג משמים, ואילו במדע יש הסברים אחרים.
כלומר, הפרופסור הנכבד משוכנע לחלוטין שלפי תפיסת היהדות, אין לבחירת בן הזוג שום קשר לשום ענין חיצוני. לא משנה המראה, לא משנה הכסף, לא משנה האישיות, הכל נגזר משמים וחסל. לפי הנ"ל, אישה שרוצה להינשא, איננה צריכה להיראות היטב, שהרי המראה החיצוני אינו מעלה ואינו מוריד.
אך מה יעשה המדען הדגול אם אראה לו עשרות ומאות מקומות שונים שבהם חז"ל מקבלים כדבר מובן מאליו את העובדה הברורה שלמראה החיצוני יש השלכה ישירה על בחירת בני הזוג, ומעודדים את האשה לעשות פעולות שונות כדי לימצוא חן בעיני הגברים? גם מ יש תקנות של חז"ל שנועדו לעודד את האב לתת לבתו נכסים כדי שירצו לשאתה, (כמו כתובת בנין דכרין ועוד).
במסכת כתובות דף נט' ב' הגמרא מביאה עצות איך אדם יעשה את בתו נאה, ובפלא יועץ ערך בת כתב - "והן אמת שאמרו חכמים שחייב אדם לקשט את בתו כדי שיקפצו עליה רבים"
אבל אם אפשר לתקוע את האף במקום שלא מבינים, אז למה לא.