המחזור הנפשי והלכות טהרת המשפחה
בספר הפופולארי "גברים ממאדים ונשים מנוגה" מאת ד"ר ג'ון גריי עמוד 94 כותב באת הדברים הבאים –
"הגברים דומים לגומיות. כאשר הם מתרחקים, הם נמתחים עד לנקודה שממנה הם קופצים בחזרה. הגומייה היא הדימוי המתאים ביותר לתיאור מחזוריות האינטימיות של הגבר. מחזור זה כולל התקרבות, התרחקות והתקרבות מחודשת.
רוב הנשים מופתעות להיווכח בכך, שגם כאשר גבר אוהב אישה, הוא זקוק מדי פעם לפרק זמן של התרחקות - בטרם יוכל לשוב ולהתקרב מחדש. גברים חשים באופן אינסטינקטיבי את הדחף הזה להתרחק. אין זאת החלטה או בחירה שלהם. זה פשוט קורה להם. אין זאת אשמתה ולא אשמתו. זוהי מחזוריות טבעית."
בהמשך הדברים כותב גריי כי מחזוריות דומה לזו קיימת גם אצל הנשים, אם כי בצורה שונה למדי מבחינת משמעותה המעשית.
וכמה זמן לוקח מחזור מסוג זה?
כאן מציין ד"ר גריי נקודה חשובה ומעניינת –
"באחד המחקרים התגלה, שההערכה העצמית של האשה עולה ויורדת במחזוריות של בין עשרים ואחד עד שלושים וחמישה יום. לא נערכו מחקרים על תדירות התרחקויותיו של הגבר המתנהג כמו גומיה, אולם מנסיוני אני יכול להעיד, שהיא דומה לזו של האשה. מחזור ההערכה העצמית של האשה אינו חופף בהכרח מבחינת הזמן למחזור החודשי שלה, אולם הוא בן 28 ימים בממוצע".
ד"ר ג'ון גריי איננו דתי ואף איננו יהודי. ספק אם שמע אי פעם משהו אודות מצוות טהרת המשפחה ודיני נדה הכתובים בתורה והנהוגים בעם ישראל, אך מסתבר שלו שמע עליהם היה מוצא בהם ענין רב.
אם הגבר זקוק מדי פעם להתרחקות מסוימת שמערכת היחסים הזוגית כדי למלאות את מצבריו מחדש, ואם גם האשה שותפה לתהליך זה, הרי שאין כמו שמירת הלכות טהרת המשפחה כדי למלא צרכים אלו בצורה הטובה ביותר. במקום שהגבר יתרחק מאשתו נגד רצונה, בצורה שעלולה לפגוע ברגשותיה, מוציאה אותו התורה פעם אחת בחודש ל"חופשה מאורגנת". מסתבר בהחלט ששמירת הלכות אלו מסדרת גם את מחזור הרגשות של האשה הזקוקה אף היא לתקופות מנוחה והתרעננות, בהתאם לזמנים אלו.
המדהימה ביותר היא קביעתו של גריי שמחזורים אלו, הן בקרב הנשים והן בקרב הגברים זהה לחלוטין לזמנו של המחזור החודשי הממוצע. החוקר הנוכרי איננו מוצא את פשר הדברים, שכן ללא שמירת חוקי התורה לא נוצר הקשר האמיתי שבין המחזור הגופני למחזור הרוחני, אך הפתרון לפלא זה נמצא בתורתנו הקדושה, שבה נמצאים כל סודות ההויה.
שמירת חוקי התורה היא הערובה הובה ביותר לחיי משפחה רעננים ובריאים, המתאימים היטב לצרכיה העמוקים ביותר של נפש האדם