הדוס

ביקורת המקרא - חלק ב'

  המאמר הנוכחי בא להמחיש על אילו "הוכחות חותכות" מבססים מבקרי המקרה את טענותיהם ההזויות. חשוב לי לציין משהו לגבי ביקורת המקרא - מדובר, לדעתי, בענף לא רציני בכלל, ולכן אני מתקשה להבין למה יש אנשים שמקבלים את התאורייה הזו. אין לי ספק שכל אחד הבוחן לעומק את דברי מבקרי המקרא רואה שמדובר בדברים לא רציניים. תמשיכו לקרוא ותשפטו בעצמכם.    בספרו של מבקר מקרא די נודע, שאת שמו ואת שם ספרו לא אפרסם, הוא מנסה להראות שאחרי מותו של משה רבנו תפסו ממנו בעם ישראל סוג של אל - ממש מיני אלוקים. הוא מנסה להראות זאת ע"י שילוב של כמה ראיות מגוכחות. אני אתייחס לשתיים מהן במאמר הזה, השנייה תגיע רק כאנקדוטה בסוף המאמר.    הנה הציטוטים מספרו של מבקר המקרא:    "חוקרי המקרא שניסו לשחזר את המיתוס הקדום על משה, שרק מקצתו השתמר בתנ"ך, בכמה פסוקים מבוזרים, מעריכים שמשה נחשב במיתוס »להמשך

מאת: א.א. יהדות 23/12/2011 00:00:00 תגובות (47)

חוסר השלימות בעולם - מתוך אתר "נשמה יהודית"

באופן כללי בויכוחים עם אתאיסטים, ובפרט כאן באתר (אתר נשמה יהודית, נ.ג.), אחד מהטיעונים האתאיסטים הנפוצים הוא כדלקמן :   אם אלוקים מושלם, כפי שטוענת הדת, אז גם אנו - הברואים שלו, היינו צריכים להיות מושלמים. וזה לא רק אנחנו, בני האדם, היינו צריכים להיות מושלמים, אלא גם כל החיים, הצמחים ואפילו העולם הפיזי. הרי שאנחנו בונים בניין פגום או כותבים תוכנה לא טובה, זה נובע מהיותנו מוגבלים. אם לא היינו מוגבלים, הבניין שהיינו בונים היה מושלם לחלוטין, והתוכנה שכתבנו הייתה מושלמת. אם כך, אפשר להגיע לשתי מסקנות :  1. הטיעון הדתי שאלוקים הוא מושלם הוא פשוט לא נכון. שוב, כי לא יכול להיות אלוקים מושלם שבורא אובייקטים פגומים. ובמצב הזה הדת פשוט שוגה בתפיסתה את האלוקים. וכנראה שהאלוקים שקיים הוא לא האלוקים שעליו מדברת הדת, אלא "אלוקים" מוגבל מאד.  2. אין »להמשך

מאת: א.א. יהדות 06/12/2011 00:00:00 היה ראשון להגיב

הקדמה לבקורת המקרא - מתוך אתר "נשמה יהודית"

בימים האחרונים עלה לרשת אתר חדש בשם "נשמה יהודית". כקבלת פנים לאתר שמצא חן בעיני, העלתי לפה מאמר נאה ומושקע. מנהל האתר החדש עדין מלא מרץ, והוא כותב מאמרים ארוכים ומושקעים, כשם שכתבתי אני בתקופת הפעילות הראשונה של האתר. אני מאחל לידידי שימשיך עם המרץ הזה ולא יתעייף כל כך מהר. קריאה מהנה. כתובת האתר - http://jewishsoul.co.il/ לפני שניגשים לקרוא/לראות מאמר/ספר/סרט שעוסק בביקורת המקרא ראוי לקחת בחשבון מספר נקודות חשובות:  1. מבקרי המקרא יוצאים מנקודת הנחה שכל חלק וחלק בתנ"ך הוא יצירה שנכתבה על ידי בני אדם. הם אפילו לא משאירים שביב של "תקווה" שאולי בכל זאת התורה (לפחות) נתנה על ידי הקב"ה.  2. יש כל כך הרבה מחלוקות בין מבקרי המקרא עצמם שגם כאשר יוצא שמבקר א' מסכים עם מבקרב' אז בו בעת נוצרת באופן אוטומטי סתירה עם מבקרים ג' וד', ששניהם כבר מזמן סותרים את התזות של »להמשך

מאת: א.א. יהדות 28/04/2011 00:00:00 תגובות (5)