העולם כן נגדנו

מאת: הדוס | 09/03/2010 השקפה תורנית

מצאתי היום כתבה מעניינת באתר הארץ. הכתבה עוסקת בשנאת ישראל בעולם, לרגל אירועי "שבוע האפרטהייד הישראלי" הנחגג בקמפוסים המובילים בעולם, על ידי קרנבל הזוי של אנטישמיות ועלילות דם שפלות כנגד מדינת ישראל והעם היושב בציון.

האנטישמיות המודרנית מהווה בעיה קשה מאד לשמאל הישראלי, שמתנגד נמרצות לגישת "אתה בחרתנו" המסורתית. האנטישמיות העיוורת מהווה הוכחה מוחלטת להיותו של העם היהודי עם שונה ומיוחד. אין הסבר הגיוני לאנטישמיות על צורותיה השונות. כשהיינו חרדים שנאו אותנו כי אנחנו שונים. כשהיינו מתבוללים שנאו אותנו כי אנחנו מתחתנים עם גרמניות ומחללים את טוהר הגזע הגרמני. הנאצים טענו שאנחנו קומוניסטים, והקומוניסטים טענו שאנחנו מתנגדי המהפכה שרוצים להרעיל את סטאלין. כשהיינו בגלות טענו שאנחנו זרים, היום שיש לנו מדינה אז אנחנו כובשים. אם נהיה קטנים ישנאו אותנו כי אנחנו קטנים, ואם נהיה גדולים ישנאו אותנו כי אנחנו גדולים. האם יש לתופעה הזו אח ורע בתולדות העמים? מישהו שמע על תנועה עולמית של "אנטי-יפנים"? או "אנטי-צרפתים"? תנועה שנמשכה אלפי שנים, וחצתה עמים, ממלכות, ותרבויות?

האנטישמיות המודרנית, איננה מגיעה מהשכבות הנמוכות של חסרי ההשכלה. בדיוק להיפך. בארצות הברית הנאורה, ישנה תמיכה עממית חזקה מאד במדינת ישראל. בסקר שנערך לאחרונה נמצא שהתמיכה העממית במדינת ישראל בארה"ב הגיע לכמעט שיא של כל הזמנים. כל השנאה למדינת ישראל מקורה הוא באקדמיה האמריקאית, האקדמיה המובילה בעולם. דווקא אותם .אנשים "נאורים" הם אלו שעוצמים את עיניהם, שלפתע פתאום אינם מבינים את ההבדל הבסיסי בין שיגור טילים למרכזי אוכלוסיה ישראליים, מתוך כוונה להרוג אזרחים תמימים, לבין אזרחים שנהרגים ברצועת עזה בגלל שמחבלי החמאס בחרו להסתתר מאחורי גבם. האנשים הכי חכמים בעולם, מתגלים פתאום כאנשים הזויים שלא מבינים את הדבר הבסיסי ביותר. הדבר הזה אוכל את השמאל הישראלי. אותה אקדמיה שבה הם רואים את סמל החיקוי, נותנת להם בעיטה בפרצוף.

אז איך הם מתמודדים עם הבעיה? טומנים את הראש בחול. ואם הרוח מפזרת את החול והמציאות המרה מצליחה לבצבץ מבעד לסדקים? אז טומנים את הראש יותר עמוק.

הנה לנו המאמר המדובר, נקרא אותו, ואחר כך ניגש לנתח את הטיעון המרכזי שבו.

העולם אינו נגדנו

בתחילת החודש נפתחו אירועי "שבוע האפרטהייד הישראלי" בקמפוסים ברחבי צפון אמריקה, וכסטודנטים באוניברסיטה בארה"ב אנו מוצאים שהאתגר שבהסברת מדיניות ישראל נעשה קשה מהרגיל, זאת בעיקר לנוכח הפרויקט האחרון של משרד ההסברה.

קמפיין ההסברה החדש אינו מועיל לתדמיתה של ישראל, ואף עלול לגרום נזק, מאחר שאינו מביא בחשבון כמה גורמים מרכזיים, שמניסיוננו למדנו שעליהם מתבססת הדעה בנוגע לישראל.

העולם - ובעיקר העולם המערבי - אינו בור בנוגע למה שקורה בישראל ובסכסוך הישראלי-פלסטיני, אלא שיש לו נטייה כמעט אובססיבית לתמוך בצד החלש - ב"אנדר דוג". כל עוד יהיו לפלסטינים הזדמנויות להציג עצמם כצד החלש והסובל יותר, הם יזכו בסימפטיה רבה יותר מהעולם, בין אם סבלם נגרם בגללנו ובין אם לאו. בהתאמה, ככל שמצבם של הפלסטינים ישתפר, כך תפחת תשומת הלב שהם מקבלים. לתמונה של אנשים סובלים יש הד עצום, וכל עוד המצב הנוכחי מייצר תמונות אלה, מצבה ההסברתי של ישראל לא ישתפר. אי אפשר לפתור זאת על ידי מניעת כניסתם של עיתונאים לעזה או לגדה, שכן צעד כזה רק מציג אותנו כמדינה אפלה שיש לה מה להסתיר.

קל יותר לגרום לזרים להתעניין ולפתח הבנה לעמדה הישראלית, כאשר ישראלים מראים אמפתיה לצד השני. כשמבקרי ישראל פוגשים בישראלי שעסוק כל הזמן בהתגוננות מול הטיעונים הפלסטיניים, התגוננות המתובלת בהטפות מוסר בנוסח אתר משרד ההסברה, הוא נתפש כנציגו של עם שמרוכז בעצמו ואינו רגיש לסבלם של אחרים. לעומת זאת, רוב מבקרי ישראל, גם החריפים ביותר, מתקשים להתמודד עם ישראלי שמסוגל גם לגלות הבנה למצבם של הפלסטינים ואינו מתעטף בצדקנות.

אין ספק שהעובדה שישראל נבחנת מחו"ל רק בראי הסכסוך היא בעייתית, אך סיסמאות כמו "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם" ו"ההתנחלויות אינן מכשול לשלום" אינן משכנעות אף אחד. אדרבה, הן רק מחזקות את הסטריאוטיפ שלפיו אנחנו חברה אלימה וצדקנית.

מעבר לכך, עלינו להשלים עם העובדה, שיש כאלה שלעולם לא נוכל לשכנע. לעומתם, סטודנטים רבים שלומדים אתנו, כמו גם רבים אחרים, חשים אהדה לישראל ומכירים בזכותה להתקיים. הם יודעים שהחברה הישראלית היא חברה מתקדמת ושיש בה הרבה מעבר לסכסוך, ואף מגלים הבנה לצורכי הביטחון שלה. עם זאת, הם גם מודעים למאזן הכוחות בינינו לבין הפלסטינים - מה שמונע מהם להזדהות עם הצד החזק, בעיקר כשזה האחרון ממאן לקדם יוזמה מדינית. יוזמה כזאת תספק לאחרונים סיבה לתמוך בישראל, דבר שייצור חיץ בינם לבין הקיצוניים, השוללים את זכותה של ישראל להתקיים.

כל עוד אנחנו חזקים יותר, ניחשב אחראים לקיפאון המדיני. זהו מחיר העוצמה. לפיכך, כל עוד ישראל אינה מספקת אופק מדיני מהימן, דברי המסבירים ייפלו על אוזניים ערלות. איננו שוגים באשליות - אין בכוחו של מהלך מדיני לפתור את כל בעיות התדמית שלנו. אולם מהלך מדיני מהימן עשוי ליטול את מרבית העוקץ מדברי המלעיזים מחד גיסא, ולתת למליצי היושר רוח גבית מאידך גיסא. יוזמה מדינית כזאת חייבת להראות כוונה אמיתית המתבטאת בצעדים ממשיים, שמוכיחים רצון לסיים את השליטה בפלסטינים. פחות מכך ייתפש כעוד בלוף ישראלי.

פעמים רבות אנו מרגישים ש"כל העולם נגדנו". זה אינו נכון. כשנציג יוזמה מדינית משכנעת, נופתע לגלות כמה תומכים יש לנו.

הכותבים הם סטודנטים לתואר שני ביחסים בינלאומיים ולימודי ביטחון באוניברסיטת קולומביה בניו יורק

עד כאן הניתוח המלומד.

נא לא לזלזל. הכותבים הם סטודנטים. לא סתם סטודנטים, סטודנטים לתואר שני ביחסים בינלאומיים ולימודי ביטחון באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. ממש מפחיד. כל החולק עליהם כחולק על השכינה.

היות והמאמר נכתב על ידי שני מלומדים למדעי המדינה, כמובן שאינני מעיז להעלות על דעתי את האפשרות לחלוק על דברי קדשם. מי אני ומה אני לחלוק על גדולי האומה. חלילה. אבל אני רק רוצה לשאול שאלה קטנה במחילת כבוד תורתם, כמו שאמרו חכמינו "תורה היא וללמוד אני צריך". שמה יואילו המלומדים ללמדני, האם האומה הפלשתינית היא האומה היחידה בעולם הנרדפת והחלשה? אם העולם המערבי נוטה תמיד לטובת החלשים ונגד החזקים, מדוע אותו עולם איננו מתקומם למשל על דיכוי הכורדים? ומדוע מעולם לא שמענו על שבוע האפרדהייט הסיני? ומה נשמע אצל הצ'צ'נים? הכל בסדר? זהו זה? נגמרו המסכנים? וכל אותם מיעוטים מדוכאים היו שמחים מאד לקבל את הצעות השלום שקבלו הפלשתינים. הצבא הישראלי הרס כפרים שלמים כמו צבאות סין ורוסיה?

ובכלל, מדוע אותו עולם שאוהב להיות בצד המסכנים לא עמד לצידם בשואה? מדוע נאטמו אוזניו? מדוע מטוסי בנות הברית חלפו במשך שנה תמימה מעל הקומדיטוריום העמלקי ולא הסכימו להשמיד את אותו מבנה קטן שבו נטבחו מיליוני ילדים שלא טעמו טעם חטא? האם הם לא היו מסכנים? להיכן נעלמו בלוטות הרחמים של העולם הנאור?

אחרי ששמענו את ההסברים השמאלניים, בואו ונשמע את ההסבר של תורתינו הקדושה. אחרי ששמענו דברים מבולבלים, בואו ונשמע קצת דברים ברורים, מסודרים, בלי סתירות והתחמקויות.

וכך כותב הרמב"ם באיגרת תימן.

ומפני שייחד אותנו הבורא במצוותיו ובחוקותיו, והתבארה מעלתנו על זולתנו בכללותיו ובמשפטיו, שנאמר דברים ד' ח' "ומי גוי גדול אשר לו חקים ומשפטים צדיקים" וגומר, קינאונו הגויים כולם על דתנו קנאה גדולה, וילחצו מלכיהם בשבילה לערער עלינו שטנה ואיבה, ורצונם להלחם בה' ולעשות מריבה עמו, ואלהים הוא ומי ירב לו. ואין לך זמן מאז שנתנה לנו תורה עד זמננו זה, שכל מלך עובד עבודה זרה גובר או מכריח או מתגבר או אנס, שאין תחילת כוונתו ודעתו לסתור תורתנו, ולהפוך דתנו באונס בניצחון ובחרב. כמו עמלק וסיסרא וסנחריב ונבוכדנצר וטיטוס ואדריונוס, והרבה כיוצא בהן. זהו הנוע האחד משני הנועים שהתכוונו בו לנצח החפץ האלהי.

אלו הם שני ההסברים. הם אומרים העולם אינו נגדנו, והרמב"ם כותב העולם כן נגדנו.

והבוחר יבחר.

תגובות

עצוב שאתה זקוק לשנאת העולם כדי להחזיק את דעתך

סטודנט בטכניון | 09/03/2010 21:02:31

אתה מציג את שנאת העולם אלינו כהוכחה לכך שאנו מיוחדים.
בזה אתה רק מראה, שבעצם אין לך שום מסר אמיתי להעביר. אין לך תוכן חיובי להצדיק את הייחוד שלך, אז אתה נזקק לשנאת העולם.

תגובת הדוס: את המחמאה הכי גדולה קבלנו מהגרוע שבאויבינו.
היטלר ימ"ש כתב, שהמצפון והמוסר הם המצאה יהודית, ( כדי להשתלט על העולם, כמובן..). עוד לא היה אדם בהיסטוריה שנתן לאיזו שהיא אומה מחמאה כל כך גדולה. ומי נתן לנו את המחמאה הזו? לא מישהו מאתנו, לא הרמב"ם ולא הכוזרי, אלא האויב הגדול ביותר שקם לעם היהודי. אז איך אתה רוצה שאני לא אזדקק לזה?

אני משער שמעולם לא קראת באמת מה היטלר כתב

סטודנט בטכניון | 09/03/2010 23:05:59

היטלר כתב גם באינספור מקומות שהיהודים הם האומה הכי אכזרית ולא מוסרית. אותו היטלר בהרבה מקרים קטל את הנצרות, ובמקרים אחרים שיבח אותה והכריז על עצמו כנוצרי.
בקיצור, היטלר לא היה איזה הוגה דעות דגול. הוא היה דמגוג, שכמעט בכל נושא אמר דבר והיפוכו לפי הצורך.

תגובת הדוס: אם היטלר היה כזה משוגע, איך זה שהאומה הכי נאורה בעולם נסחפה אחריו, ביחד עם כל האקדמיה והפרופיסורה שלה, שהייתה המובילה בעולם?
האמת היא שהשיטה הנאצית היא מאד הגיונית. אם אין אלוקים אין מוסר, ואין הבדל בין לרסס תרסיס נגד ג'וקים לבין רצח המונים. מי שמדבר על מוסר בלי אלוקים הוא צבוע. גם הגזענות שלו מאד מובנת. אם יש אבולוציה שבנויה על הישרדות החזקים, אין שום הגיון שהתהליך לא ימשך. אין שום סיבה שמתוך האנושות לא יצמח גזע על. ושוב, מי שמדבר על אבולוציה ומדבר נגד גזענות, או שהוא טיפש גדול או שהוא צבוע גדול.
היטלר היה הוגה דעות ענק. אין עוד אדם שלקח את האתאיזם עם כל המשמעויות שלו, בלי שום סתירות פנימיות.
אני לא אומר שאדם צריך להאמין כדי לא להיות נאצי. צריך להאמין אך ורק כי זו האמת. אם זו לא האמת ואין לזה הוכחות, אז אני צריך להיות נאצי, ולטבוח את כל מי שמפריע לי להנות מהחיים. רק לא להיות באמצע!!! כי זו צביעות!!!
היטלר שיבח את הנצרות בדיוק כמו שהרצל היה זורק מדי פעם איזה מילה על אלוקים, כדי לשטות בכל מיני אנשים.

אם אין אלוהים - אין מוסר?

| 10/03/2010 07:29:56

בוא נראה:
כיבוש יריחו ע"י בני ישראל: "וַיַּחֲרִימוּ, אֶת-כָּל-אֲשֶׁר בָּעִיר, מֵאִישׁ וְעַד-אִשָּׁה, מִנַּעַר וְעַד-זָקֵן; וְעַד שׁוֹר וָשֶׂה וַחֲמוֹר, לְפִי-חָרֶב" (יהושוע ו,כא)

כיבוש לבנה, לכיש וגזר
~~~~~~~~~~~~~~~~
"וַיַּעֲבֹר יְהוֹשֻׁעַ וְכָל-יִשְׂרָאֵל עִמּוֹ, מִמַּקֵּדָה--לִבְנָה; וַיִּלָּחֶם, עִם-לִבְנָה. וַיִּתֵּן יְהוָה גַּם-אוֹתָהּ בְּיַד יִשְׂרָאֵל, וְאֶת-מַלְכָּהּ, וַיַּכֶּהָ לְפִי-חֶרֶב וְאֶת-כָּל-הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-בָּהּ, לֹא-הִשְׁאִיר בָּהּ שָׂרִיד; וַיַּעַשׂ לְמַלְכָּהּ, כַּאֲשֶׁר עָשָׂה לְמֶלֶךְ יְרִיחוֹ. {ס}
"וַיַּעֲבֹר יְהוֹשֻׁעַ וְכָל-יִשְׂרָאֵל עִמּוֹ, מִלִּבְנָה--לָכִישָׁה; וַיִּחַן עָלֶיהָ, וַיִּלָּחֶם בָּהּ. וַיִּתֵּן יְהוָה אֶת-לָכִישׁ בְּיַד יִשְׂרָאֵל, וַיִּלְכְּדָהּ בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי, וַיַּכֶּהָ לְפִי-חֶרֶב, וְאֶת-כָּל-הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-בָּהּ--כְּכֹל אֲשֶׁר-עָשָׂה, לְלִבְנָה. {פ}
אָז עָלָה, הֹרָם מֶלֶךְ גֶּזֶר, לַעְזֹר, אֶת-לָכִישׁ; וַיַּכֵּהוּ יְהוֹשֻׁעַ וְאֶת-עַמּוֹ, עַד-בִּלְתִּי הִשְׁאִיר-לוֹ שָׂרִיד. וַיַּעֲבֹר יְהוֹשֻׁעַ וְכָל-יִשְׂרָאֵל עִמּוֹ, מִלָּכִישׁ--עֶגְלֹנָה; וַיַּחֲנוּ עָלֶיהָ, וַיִּלָּחֲמוּ עָלֶיהָ. וַיִּלְכְּדוּהָ בַּיּוֹם הַהוּא, וַיַּכּוּהָ לְפִי-חֶרֶב--וְאֵת כָּל-הַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר-בָּהּ, בַּיּוֹם הַהוּא הֶחֱרִים: כְּכֹל אֲשֶׁר-עָשָׂה, לְלָכִישׁ." (יהושוע י,כט-לה)

במה היה שונה המוסר של היטלר לו היה יהודי מאמין? בכך שהיהודים לא היו במוקד הרעה?

כמובן שהמוסר היהודי נעלה על הכל, זאת אנו למדים מכך שהדוס בעצמו הודה שירצח אפילו זאטוט בן 3 מגזע עמלק ללא היסוס (ראו את הדיון ב"נס פורים ...")

תגובת הדוס:
לא הבנת מה כתבתי. תקרא שוב את מה שכתבתי, ואז תראה ש-
א. אני דברתי בנושא אחד ואתה עונה לי בנושא אחר.
ב. בתוך המילים שלי מונחת התשובה לשאלתך. דו"ק ותשכח.

תגובה לדוס לגבי היטלר

סטודנט בטכניון | 10/03/2010 11:46:55

שוב רואים שאין לך מושג על מה אתה מדבר. אם יש דבר אחד שכן אפשר להגיד על היטלר, זה שהוא בשום אופן לא היה אתאיסט. להיפך, הוא היה אדם מאמין מאוד. כל הזמן הוא הדגיש שיש לו ייעוד אלוהי להנהיג את העולם.
גם ה-ס.ס., יותר מכל דבר אחר, היה קודם כל כת דתית, שהתבססה על מעין שילוב מוזר של סממני נצרות עם ניסיונות להחיות את האלילות הגרמנית הקדומה.

תגובת הדוס: מה פתאום. כל התיזה שלו הייתה שאין כזה דבר מוסר ורחמים, שאסור לוותר לחלשים, שהאבולוציה צריכה להימשך.
לגבי הזריקות שלו על אלוקים, הסברתי לך כבר.

תשובה לאפיקורס

| 10/03/2010 13:19:20

"לא מזמן ראינו בטלוויזיה יהודים עם זקנים ופאות מובלים למאסר"

וואלה וואלה וואלה!!!

חילונים לא ראינו לא רואים ולא נראה!

לא היה דבר כזה חילוני גנב, בבתי הכלא בישראל ובעולם אין, פשוט אין חילוניים, לבתי המשפט לא מגיעים חילוניים, צווי הרחקה והוצאה לפועל לא מקבלים חילוניים, ובכלל 'פלילים' זה לא מונח בשביל חילוניים, ממש לא. המדינה החילונית הנוכחית היא המדינה הכי מתוקנת בעולם. הישראלי המלכלך? מה זה בכלל...

ואכן, האמת מדהים לגלות כיצד חכמי ישראל ידעו לפני 2000 שנה מה שהרפואה המודרנית בקושי מצליחה לגלות במאמצים מעוררי רחמים.

סטודנט, באיזו פקולטה אתה לומד? זקוק לשיעורי עזר?

| 10/03/2010 13:22:36

אולי המרצה שלך לא טרח לחשוף אותך לדעות הפילוסופיות של אלו שנחשבים מעצבי התזה הנאצית, ניטשה למשל?

מה??? ניטשה ממעצבי התזה הנאצית?

סטודנט בטכניון | 10/03/2010 13:25:28

לא יודע של מי התגובה הזאת, אבל יש לו בעיה רצינית מאוד של חוסר ידע ועודף דעות קדומות.
הקשר היחיד בין ניטשה לנאצים, הוא שהם אימצו לעצמם כמה מושגים שניטשה טבע ושצלצלו להם יפה (כמו מושג "העל-אדם"), והנאצים השתמשו במושגים האלה בלי שום קשר ואף בניגוד למשמעות שניטשה נתן להם.

לזה ששאל על מוסר, וציטט את יהושע ואשוואה אותו להיטלר,

max | 10/03/2010 16:10:43

הבעיה שלך שאתה לא מבין כלום בתנ"ך, יהושע היה אסטרטג גדול, ולכן הכריז בפני העולם כולו שיש לו צווי אלוקי להשמיד גם נשים וטף, ואין מה לעשות מול עם שיש לו צווי שכזה,
ולכן כנראה כל שבע העמים הבריחו את נשותיהם וילדיהם,
ומי שלא עשה כך? זה היה על אחריותו, ולכן יהושע הצליח לכבוש כל כך מהר את הארץ,

אבל היטלר שיקר והסתיר את כוונתו,
אז איך אתה יכול בכלל להשוות ביניהם,
טיפ לכל המגיבים כאן,
כמו שמחשב לא עובד שהמעבד חם,
כך השכל לא עובד בשעת שנאה וכעס,

סטודנט, נראה שאפילו ויקיפדיה יכולה לתרום להרחבת את אופקיך

| 10/03/2010 16:41:32

וחבל שאתה מטיל כתם על מוסד אקדמי מכובד

תשובת האפיקורוס

מלך המשיח | 10/03/2010 22:37:03

דוס יקר, מה קרה? מדוע אתה מוחק את תגובותי? נסתמו טענותיך? אין לך מה לענות, ועל כן אתה פועל כפחדן שלא יכול לשאת כאשר מטיחים את האמת בפרצופו?

תגובת הדוס: תכתוב מה שאתה רוצה, בלי מילים גסות.
באמת, תעשה טובה לאנושות. אם אתה לא מעונין להתנהג במינימום של דרך ארץ, אז יש מספיק אתרים שאפשר לכתוב מה שרוצים. מה אתה רוצה ממני? אם אני חשוך וטיפש ולא יודע מה עוד, אז למה אתה בכלל גולש בכזה אתר הזוי? תלך לאתרים של אנשים נאורים ומשכילים.

תשובת האפיקורוס

מלך המשיח | 11/03/2010 16:11:17

אני לא משתמש במילים גסות - אלא אם אתה חושב ש'לגמור' זו מילה גסה.
נראה לי שהסיבה האמיתית למחיקת התגובה שלי היא שנסתמו טענותיך: לא היה לך מה לענות. חשפתי את פרצופך האמיתי.
הסיבה שאני כותב בבלוג שלך הוא להאיר את עיניהם של התמימים והתוהים המחפשים מענה לשאלות ברומו של עולם, והם עלולים - בגלל חוסר ידיעה - להיות מושפעים ממך ומאחיזת העיניים של 'תשובותיך', והם עוד עלולים לחזור בתשובה, רחמנא ליצלן.

שאלה קשה לאפיקורס

חוזר בתשובה פוטנציאלי | 11/03/2010 17:45:55

תגיד, זה לא היה לך מדאי קשה בכל פעם ללכת לאתר מחב"שי טיפוסי ורדוד, ובלי לבקש מהם רשות לעשות קופי-פייסט על אותו קטע גמרא שהם הביאו כולל ההסבר, ולהציג אותו כאן לגלשי הדוס?

תן לנו את הלינק ונהנה בעצמנו, בלי התיווך שלך!

סתם אגב- מה עם זכויות יוצרים? יש שם אנשים שפתחו ספר ועמלו רבות כדי להשמיץ את הבחורי ישיבות, נראה לך שזה בא ברגל? נראה לך שזה בחינם?

וגם למה נראה לך שההשמצות הנדושות והרדודות שלך ימנעו מאיתנו ברגע האחרון מלחזור בתשובה? למה לא תצייד אותנו בחומר יותר איכותי? אולי קישור ל"חופש"?

מומלץ לקרוא את המחקר "יודופוביה"

1 | 12/07/2010 17:40:03

שם המחבר גם מתנגד למושג "אנטישמיות" שמשמעותו שנאה לכל האומות השמיות, בו בזמן שהשנאה היא ייחודית רק לעם ישראל, אם אינני טועה הוא טוען שהמושג אנטישמיות עצמו לוקה באנטישמיות, כי כונתו לטשטש את השנאה הייחודית לעם ישראל

תגובת הדוס: אמת ויציב. המושג "אנטישמיות" ממש מעוות וצבוע. אותם אנטישמים מהמשט התורכי חרפו את נפשם להביא "סיוע הומניטרי" למרצחים העזתיים שהם צאצאיו של שם בדיוק כמונו.

יש נאיביות בניסיון למצוא הסברים לאנטישמיות

1 | 19/07/2010 01:40:13

כי המסביר יוצא מנקודת הנחה שישנה סיבה שגורמת לאנטישמיות, וכתוצאה מכך בהעדר הסיבה תחדל השנאה "בטל דבר - בטלה שנאה". אך ההיסטוריה מוכיחה שלא כן הוא, האנטישמים תלו את אנטישמיותם בכל סיבה אפשרית, מסיבה מסוימת ומסיבה הפוכה לה בדיוק.
להלן ציטוט מהספר "היודופוביה" הנ"ל (בתגובה קודמת) מאת גוסטב פרדניק: "קבוצות רבות סבלו משנאה ומרדיפות, אולם היודופוביה היא שנאה ייחודית. היהודים היו שנואים בכל החברות, בין אם הם פאגניות, דתיות או חילוניוות. כאשר הם חיים במדינות לא יהודיות, מאשימים אותם בנאמנות כפולה. כשהם חיים במדינה יהודית, מאשימים אותם בגזענות. כאשר הם מוציאים את כספם בפרהסיא, יאשימו אותם בראוותנות, ואם אינם משתמשים בכסף, הרי הם קמצנים. היהודים הואשמו כקוסמופוליטיים מחד גיסא, וכלאומנים מאידך גיסא. ניסיונותיהם להתבולל בחברה הביאו להאשמתם בהיותם גיס חמישי, כאשר אינם מתבוללים הם מותקפים על בדלנותם".
"היודופוב בדרך כלל מתקיף ללא מאמץ כלשהו לשמור על ההגיון ואף טוען טיעונים מנוגדים זה לזה בעת ובעונה אחת. עבור היודופוב, אם מי שאינו יהודי מצליח בעסקים, הרי הוא חרוץ. אם המצליח הוא יהודי, סימן שהוא חמדן. לא יהודי הבולט בלימודיו הוא התגלמות העליונות המחשבתית, ואם הלמדן יהודי, מדובר ב"תופעה טיפוסית שבה עוסקים היהודים בפעילות לא יצרנית". היודופוביה מזינה את עצמה בכל דרך, בלי להתייחס למה שהיהודי אומר או עושה. כל דבר פעוט שיעשה או יאמר, יעורר את התנגדותו של היודופוב". עיין שם באורך ותראה שהמחבר מסתמך על עובדות היסטוריות רבות.
הסבר אמיתי לשורש השנאה הוא רוחני, כפי שכתב בעל המאמר. ובלשונו של הרמב"ם ז"ל המובאת בתוך המאמר: "קנאונו הגויים כולם על דתנו קנאה גדולה". משפט זה כולל בתוכו הסבר עמוק לכל תופעות האנטישמיות מאז ומעולם. ואף לכל סוגי האנטישמים, וכמ"ש הרמב"ם הנ"ל: "שכל מלך עובד עבודה זרה, גובר, או מכריח, או מתגבר, או אנס". לדעתי הקלה מקור דברי הרמב"ם ז"ל הם מן התלמוד שבת דף פט ע"א "מאי הר סיני, הר שירדה שנאה לאומות העולם עליו". ופירש רש"י: "שנאה לאומות העולם - שלא קבלו בו תורה". לשון רש"י ג"כ מורה כדברי הרמב"ם, שכל מי שלא קבל תורה בסיני שונא לישראל (אא"כ בחר להתגייר ואז הוא גופו ישראל, ואף הוא עמדו רגליו בסיני).
משמעות דברי התלמוד שמהר סיני באה שנאת עולם לעם עולם, זהו מה שכתב הרמב"ם הנ"ל: "מאז שנתנה לנו תורה" וכו'. אין הסיבה שנאת "השמיות" ולא כל דבר אחר, אלא הקנאה הנוראה בישראל שזכו לחיי נצח ע"י תורת נצח מנותנה הנצחי והבלתי מנוצח ישתבח ויתעלה שמו הגדול.